Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Era erfarenheter? Japp, dags igen för min otursfågel... För tre veckor sedan gick hon på tre ben in från hagen. Ena bakbenet var...
Svar
3
· Visningar
3 227
Senast: strega
·
H
Hästvård hejsan alla! jag och min grupp i skolan, håller på att göra ett arbete om sjukdomar i magen och tarmkanalen på hästar. min ena kompis...
Svar
18
· Visningar
3 082
Senast: Jessica
·
B
Hästvård hjälp! Hästens svans är jättemjällig och han kliar sig massor. Han är avmaskad, jag ser inga löss eller gnetter. Har tvättat med...
Svar
5
· Visningar
1 421
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Har två stora (ca 3 m höga) thujor ca 3 m från hästhagen, har nyligen fått reda på att dessa är giftiga.. Nån som vet om dom är...
Svar
6
· Visningar
2 291
Senast: AnetteJT
·
B
Hästvård Tycker att min hästs stråle i hovarna är så mjuk nu när det är så himla blött ute och jag undrar bara om all denna långvariga väta kan...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: ameo
·
L
Hästvård Vad kostar det att grundvacsinera mot hästinflunsa ? Första , Andra och tredje sprutan ?
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Liten_men_tuff
·
A
Hästvård har några frågor angående Vaccination och veterinärsbesiktning! Hur ofta veterinärsbesiktar ni era ponnyer/hästar? hur mycket kostar...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Elektron
·
Hästvård Pållen har nåt mystiskt på ena bakbenet vid kotan. Ser ut ungefär som mugg, små skorpor och huden är röd under, det har varit ungefär...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: mirjada
·
A
Hästvård Hejsan,jag är lite fundersam på hur man vet om fölet har uppdragna kotor?Och vad beror det på att dom får det?Vad kan man ta till för...
Svar
3
· Visningar
1 297
Senast: yodi
·
M
Hästvård Nu är jag JÄTTE orolig att jag fått in ringorm i stallet!? Är det nån som vet HUR lätt det smittar? Min lilla syster klappade en häst i...
2
Svar
24
· Visningar
5 076
Senast: snus
·
Hästvård Jag har en vallack som kissar kopiösa mängder, vad ska jag göra för att slippa ammoniakstanken(låta hästen slippa stå i ammoniakångor...
Svar
14
· Visningar
1 500
Senast: Quell
·
B
Hästvård Vad menas med: - Se till att hästen är helt ren – annars kan resultatet bli ojämnt. Vad menas med ren? Jag fattar att det är när hästen...
Svar
10
· Visningar
1 970
Senast: blondi3958
·
Hästvård Hur mkt gör det till att spara pälsen under sadeln. Är risken mindre för skav eller finns det andra fördelar? Har ni några tips för att...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: suisyola
·
Hästvård ....eller Maskalena kanske jag ska kalla dig idag :D Nu ska jag fråga dig en sak.....efter många om o men fick djsj mig att köpa...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 423
Senast: Welsh
·
Hästvård Hur vet man att en häst ser dåligt ??
Svar
5
· Visningar
2 307
Senast: BJÖRKIS
·
G
Hästvård Hej! Jag undrar lite över hålväggar mm... Har nån haft det på sin häst och hur behandlade ni det?? Hur lång tid tog utläkningen och red...
Svar
3
· Visningar
1 739
Hästvård Hej! Jag funderar på att anägga en permanentbädd åt min systers ponny som har kronisk bronkit och därför står i utebox. Nu skulle jag...
Svar
2
· Visningar
901
Hästvård Vad kostar det att ta och analysera blodprov på en häst? Ungefär alltså, om man ändå har veterinär ute i ett anant ärende? Kan det vara...
Svar
4
· Visningar
6 994
Senast: Iza
·
Hästvård vad använder hästen ena sidtanden till egentligen?? den gadden den har där framme..likadana på båda sidorna...för min häst har på nått...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: psychogrrl
·
N
Hästvård Ja dessa var de enda jag kunde få tag på, fanns inga mörka- som jag alltid trott att man ska ge. Dock läste jag här förut att det var...
Svar
4
· Visningar
3 863
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka