Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När jag kom till stallet i går så stod min häst bara och skaka, vi tog tempen och hon hade 39,6. Men saken är den att vi vet inte vad...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Cecely
·
T
Hästvård Hur gör ni när ni har avmaskat låter ni hästen stå inne eller ni släpper ut hästen och mockar i hagen.För det jag har höört att masken...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Magdalena
·
C
Hästvård Min syster har köpt en flugskimmel och har funderingar om den typ av tumör som bara drabbar skimmlar. Varför just skimmlar? Hur vanligt...
Svar
6
· Visningar
4 803
Senast: Centaur
·
B
Hästvård Hej! Är det någon som kan hjälpa mig att förklara vad CK-värdet är, när man tar blodprov? Vad kan det bero på att muskelenzymer...
Svar
5
· Visningar
7 200
Senast: strumpan
·
Hästvård Jag hittade en rödaktig mask i hästskiten häromdagen. Ca 2 cm lång och ganska tjock. Hittade ingen mer? Kan den komma i från hästen? Vi...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Joyride
·
S
Hästvård Oj voj, hjälp behövs! Min häst fick en hovböld i bakhoven i spetember. Veterinären var ut, hittade ingenting, hovis var ut, hittade...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: positivapuh
·
L
Hästvård har spånat igenom lite avmaskningstrådar för ett tag sen, och börjar bli väldigt konfundersam ang just avmaskning. Har samlat på mig...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Magdalena
·
C
Hästvård .. Min häst har börjat krångla med bettet - igen :( Red in honom på ett smalt två-delat tränsbett (järn och koppar). Det funkade alltid...
Svar
15
· Visningar
1 042
Senast: C_L
·
H
Hästvård hejsan alla glada! :bump: :banana: :bump: jag har en liten fråga angående jodopax. jodopax är ju sårrengörande. men jag har på sistone...
Svar
13
· Visningar
2 043
Senast: SanchoPancho
·
Hästvård Gör man det kontant vid besöket eller fakturerar dom också?
2
Svar
27
· Visningar
1 818
Senast: Gulig
·
T
Hästvård Funderar på att skaffa gödsel maskar till gödselstacken för att minska den. Hur funkar det. Var finns dom att köpa? Någon som vet. Hur...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: strumpan
·
Hästvård Fick idag svar på provet och det visade 1:160...vad innebär det? (hon sa att det var ngt förhöjt men ej mycket!) Skulle ta ett nytt prov...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: majja22
·
P
Hästvård Vad tycker ni är en lämplig vikt för en shettis som är runt 100 cm i manke och sådär lagom kraftigt byggd?
Svar
10
· Visningar
876
Senast: pialotta
·
C
Hästvård Är detta vanligt eller? Kan en häst dö? Ska nämligen ge pollan antibiotika nu mot hennes regnskållor men då sa vet att se upp för en...
2
Svar
31
· Visningar
2 802
Hästvård Min 2-åring är inte sig själv längre, hon är arg, bits och nästan opålitlig. Denna underbara lilla häst har helt enkelt blivit ett...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hej! Min häst har haft en hovledsstukning som blivit behandlad och är nu under igångsättning. I kväll när jag kom var han efter en...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: hanny
·
L
Hästvård har ni varit med om en, jag har kastrerat min och funderar på hur man underhåller det på bästa sätt. Hur mycket ska man motionera...
Svar
8
· Visningar
912
Hästvård ...eller rättare sagt, min plånbok orkar inte mycket mer. Sista november betalade jag 2000.- i veterinärkostnader. Inte mycket kan...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Amelia
·
Hästvård Vad kan kli i öronen vara? Har en unge som e lite kliig i öronen... Kan hästar få typ öronskabb eller nåt??
Svar
9
· Visningar
1 415
Senast: Haukur
·
H
Hästvård min kuse är varm i vänster fram. visar ej hälta, mkt svag puls i efter att vi travat på vägen, även ngt varmare i hoven efter de. äter...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: Tillis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka