Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan veterinären "upptäcka" det genom böjprov eller måste man rönka el. liknande??? Vad gör man åt det och hur lång är konvalecenttiden?
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: SaraMara
·
T
Hästvård idag fick min totto kolik,tog ut vet och denne lyssnade på tarmarna och tog tempen.Inte tittade denne på allmäntillstånd vilket jag...
Svar
11
· Visningar
1 325
Senast: TantEster
·
H
Hästvård Nån som vet? Vill gärna ha tips om hur man håller en häst med denna åkomma så fräsch det går.
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Jen80
·
B
Hästvård Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu, men jag provar får vi se..... Hur gör jag få att få reda på om en hovslagare verkligen e...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Bimbolina
·
Z
Hästvård Finns det någon här som kan hjälpa mig? Mitt 9-åriga tinker-sto Moa plågas av sommareksem varje år. Jag har provat hur många olika saker...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: fjordlovers
·
T
Hästvård Hejj!! Ja undrar om man kan kastrera en hingst vid 10 års ålder???? skulle hästen bli förstörd i ridningen då????? Vad har ni för...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: ameo
·
L
Hästvård Min lilla arab kille har slutat äta kraftfodret :( tittar inte enns på de. Han har varit missköt och behöver verkligen de vad kan jag...
Svar
13
· Visningar
722
Senast: Lindis
·
X
Hästvård Hur funkar det? Har sett sådana kombinationer tillsammans. Har hört talas om åsnor smittar hästar med lungmask. Nån som har erfarenhet...
Svar
12
· Visningar
9 005
Senast: Gulig
·
E
Hästvård har jag fel eller har det börjat gå på flera av ridskolorna i sthlm? :eek: :(
Svar
7
· Visningar
947
R
Hästvård Hej! Finns det någon som har erfarenhet från sin/sina hästar som slukar en saltsten på en vecka?!! Det här har min häst börjat med den...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: Trollsan
·
J
Hästvård Finns det ngn som har hört talas om eller råkat ut för att behandling/medicinering av erlichia har utlöst ett fånganfall? Det hände min...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Trollsan
·
T
Hästvård är det någon som har tips på vad man kan göra mot denna fula ovana?har provat att smeta in boxkanterna med alla möjliga saker men...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: henrik
·
B
Hästvård Hej! Jag tror min häst har ont i munnen! När han äter lutar han konstigt på huvudet så all mat ramlar ur munnen på han.. (som att han...
Svar
5
· Visningar
2 601
Senast: KungTulle
·
B
Hästvård Letar efter en trevlig foderhäst för allroundridning, och fick ett mail om en häst med strålbenshälta som promenadrids. Vad innebär...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästvård De senaste veckorna har min häst (2,5 år halvblod) blivit stel i hela halsmuskeln, öm i både rygg och kors och länd musklerna. Vi vet...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: bullis1
·
Hästvård \"Bupplor\" Min häst har fått små knölar som efter nån dag spricker och vätskar. Såklart relaterar jag till fodret, men han går på...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: Corax
·
Hästvård Snorig \"förkylning\" blir kronisk bronkit??? Hej! Min häst har en lindrig variant av kronisk bronkit/hosta. Han småknackar lite...
Svar
13
· Visningar
5 343
Senast: Gulig
·
S
Hästvård Jag vet många hästägare som täcker sin häst på kvällen och sedan får hästen stå med täcket hela natten tills den släpps ut på morgonen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 491
Senast: lizzie
·
Hästvård Har klippt min häst idag, och jag har väldigt lite erfarenhet av detta då jag aldrig tidigare gjort det. Klippte henne på halsen och...
Svar
6
· Visningar
885
E
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? vad som helst berätta gärna om ni vet vad det kan orsakas av etc...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Estelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård