Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kom till stallet idag och upptäcker först att den min tvååring har varit väldigt lös i magen under natten. När jag tog in henne från...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Fiorano
·
Hästvård när jag ska raka pållen vid öronen (längst upp på halsen) så blir han helt galen. Han slänger sig framåt och det är helt omöjligt att...
2
Svar
26
· Visningar
4 126
Senast: Domaren
·
M
Hästvård Mitt föl är avmaskad var 8e vecka med Ivomec. Som service till nya ägaren gjorde jag ett träckprov precis, 8v efter senaste...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård En äldre ponny (ca 18 år) i vårt stall har under en längre tid haft problem med att äta. Eller rättare sagt så har hon ätit väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Centaur
·
Hästvård Upptäckte idag att min häst skulle vaccinerats den 10:e december :o. Så nu måste han grundvaccineras igen... Vi ska ringa veterinären på...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Jutka
·
S
Hästvård Jag planerar att låta min häst gå på vintervila fem veckor. Ska jag ta av skorna eller är det bara dumt? Har hört att hästen blir...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: Sesselja
·
B
Hästvård liten fråga bara. min häst är född -99 rids ca 4 ggr veckan. behöver hon ställas av något?? asså så hon får vila, växa fysiskt o psykist...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: Welsh
·
E
Hästvård Vetrinären tror att pållen har fått gaffelligaments inflammation eller var det gaffelbansligamentsinfallation. Så min fråga är VAD SKA...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Elektron
·
Hästvård Min 3-åring håller som bäst på byta tänder, men har fruktansvärda humörsvägningar...jag har låtit hon vara ifred från bett och träns en...
Svar
3
· Visningar
1 672
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård När jag kom till stallet idag upptäckte jag att min häst lämnat mat i krubban, vilket är ganska ovanligt, när jag sen börjar skopa ur...
Svar
14
· Visningar
1 708
Senast: Sunnan
·
C
Hästvård Min pålle har varit duktig och igång så gott som hela året. För två månader sen blev han plötsligt 2grader halt(uppskattnigsvis)på...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Camarotheking
·
Hästvård Jag antar att det här är ett ämne som kommer upp varje år, men, men... I helgen ska hovis för första gången sätta på snösulor på...
Svar
16
· Visningar
1 189
Senast: Ryttarsmurfen
·
M
Hästvård får jag också snart,men nu gäller det min häst. Hon fick kolik idag för 2:a gången på 1,5 månad.Något hon aldrig tidigare har haft(hon...
2
Svar
31
· Visningar
4 199
Senast: henrik
·
M
Hästvård Vilka avmaskningmedel tar vilka parasiter? Det kommer fler o fler avmaskningmedel på marknaden. Vet nån om det finns en enkel hemsida...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: Magdalena
·
L
Hästvård Finns det någon som har ideer om vad min häst kan lida av. Han verkar ha ordentligt med gaser i magen, började för 2 veckor sedan. Har...
Svar
12
· Visningar
1 231
Senast: lenlass
·
C
Hästvård Jag har testat min häst och sitter med provsvaret i handen. Men jag får inte tag i någon veterinär som kan svara mej på vad proverna i...
Svar
8
· Visningar
1 368
Senast: Colansmatte
·
Hästvård Det känns som om hästen haltar (bakben) ett steg, tappar ryggen, sen är det som vanligt igen. Precis som om benet låser sig. Varken jag...
Svar
13
· Visningar
3 824
Senast: Moppa123
·
Hästvård Jag undar om någon av er haft problem med att er häst slår i bakhovarna i framskorna? såg att det nästan farit iväg en flisa ur huven...
Svar
8
· Visningar
1 836
Senast: ang
·
Hästvård Vet att det pratats mycket om detta men jag behöver fråga lite till! Min val har fått en massa små foderknölar som troligtvis kommer...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård .....läka ut av sig självt om man inte behandlar? Om hästen vilar?
Svar
4
· Visningar
882
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka