Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en kompis som äger ett fullblodsto. Hon rider den ganska hårt och ger den lite mat, enligt mig. Hästen får bara kraftfoder 1 gång om...
Svar
9
· Visningar
1 093
Senast: et_flickan
·
Hästvård på min hästs mugg och ingenting har hänt. :mad: Jag har haft ute veterinär 3 gånger, hon har gått på antibiotika 3 omgångar för...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 688
Senast: Myy
·
R
Foder & Strö Mitt sto som tävlar i hoppning och rids i princip varje dag är väldigt lättfödd. Problemet är att hon har några kilo för mycket och...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: Masse
·
E
Hästvård Pga. diverse småblessyrer med framknäna (se tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=695070 ) behöver nu min häst ngn form av...
2
Svar
22
· Visningar
5 304
Senast: molle2
·
B
Hästvård Ska jag klippa min häst eller inte ? :confused: Min häst har varit skadad sen i juli och ska sättas igång nu och bara skrittas i 3...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: hillevie
·
P
Foder & Strö hej! Måste man analysera höt för att få en korekt foderstat? Måste man analysera höt varje gång det kommer nåt hö? Hör gör ni...
Svar
13
· Visningar
1 356
Senast: Trissa
·
Hästvård Hej på er! Det är så här att min donna har blivit så känslig rent kroppsligt. Hon är inte harmonisk utan lite orolig när jag håller på...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: Showjumping
·
Hästvård Plockade framen ethacillinflaska ur kylskåpet för att göra iordning sprutor. Men halva innehållet satt, även efter ordentlig omskakning...
Svar
5
· Visningar
1 366
H
Hästvård Läste precis "kalla stall tråden", och jag håller helt med, in med frisk luft! Men med den friska luften kommer minus graderna allt...
2
Svar
22
· Visningar
2 394
Senast: Lisis
·
Hästvård Hej på er! Har snart haft min älskade pålle en och en halv vecka i sjukhage. Har hittills gått bra, han är lugn och sansad ( till mattes...
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: Empalie
·
P
Hästvård :smirk: , jag skrev detta inlagg i en annan trad, men fick inge svar, darfor forsoker jag mend en ny trad:idea: Jag har en hast med...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: prallan
·
S
Hästvård Hej hej, Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig så jag hoppas på att ni kan ge mig lite svar. Det är så här att i stan där...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: svea
·
Hästvård Min unghäst har ju skadat hoven och fick efter ett tag en hovböld som gick upp i ballen och nu ska han ju röra på sig så mycket som...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Scilla
·
E
Hästvård Har du erfarenhet av bockhov? skulle vara intressant att få höra om det finns tävlingshästar med bockhov och hur högt i klasserna...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Cecely
·
C
Foder & Strö Jag ger min häst ca. 9 kg analyserat hö och ca. 1 kg KRAFFT, 1,5 kg havre per dag, men jag undrar varför man ger kraftfoder...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: pinky
·
E
Hästvård Min gamle häst har till och från diverse små problem som får mig att tro att det är något vajsing i hennes bakkärra. Hon lyfter ogärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 574
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Vad kan man ge in gammal hingst som bara betäcker för hemmabruk nu för tiden?Han har fri tillgång på bra hö, men är för upptagen för att...
Svar
19
· Visningar
1 434
Senast: Barabia
·
Foder & Strö Vad kan man ge en stoor häst på 174 och grov med fång för foder? Har analyserat hösilage, men hur mkt smb.rp/MJ kan man ge?han är ju...
Svar
15
· Visningar
1 952
Senast: ameo
·
Foder & Strö Har ni sett någon skillnad på betforn ? Vår betfor som vi har nu är väldigt mörk och smala långa betor, ser ganska äcklig ut när den är...
2
Svar
38
· Visningar
3 286
J
Hästvård Bebisen är snuvig..Ingen feber och är väldigt pigg och glad MEN han hostar ett par ggr och är lite snorig..Snoret är vitt...Det är tänkt...
Svar
18
· Visningar
1 982
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka