Vatten på vintern, hur gör ni?

Sv: Vatten på vintern, hur gör ni?

Vi har dragit en värmekabel i vattenledningen och sedan har vi vattenkopp med värme i också. Vårat stall blir så kallt på vintern så det är en omöjlighet att ha det på nåt annat sätt.
Hästarna tycker det är väldigt gott att dricka när vattnet är ljummet.

Läste precis "kalla stall tråden", och jag håller helt med, in med frisk luft! Men med den friska luften kommer minus graderna allt närmare, och då fryser ju vattnet ganska snabbt.

Vad har ni för knep?
Hyr min stallplast så det är inte så att jag orkar släpa vatten från stan direkt..:smirk: Har fundrerat på att skaffa en dunk..

Du ska få ett bra tipps som funkar både ute o inne .
Häll kokhett vatten i petflaskor (en till hink o flera till badkar) o lägg i .
dom rör sej i vattnet o vattnet fryser inte lika snabbt :banana:

Jag har gjort en egen "ther***ar" funkar super och MYCKET billigare än orginalet. Jag gjorde en stor balja till hagen, men det går ju att göra i ordningen en "murarhink" till boxen/L- som älskar att fixa saker

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 294
Senast: Korven
·
M
Hästmänniskan under foder eller kanske under hästvård... Men jag tror att den ska vara här för det har iaf med lagen att göra. Det jag undrar är...
Svar
17
· Visningar
1 412
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka