Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Beställde lite nytt hö till hästarna förra veckan. Och det SER väldigt fint ut, men 9 av 10 balar luktar inte gott.. :crazy: Jag vet...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Hej! Nu har jag verkligen problem! För några veckor sedan köpte jag ett nytt bogskydd till min gamla dam, och nu har hon fått utslag...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Salandge
·
S
Hästvård vad tycker ni om steptocillinsalva????? vad är den bra till?????
Svar
5
· Visningar
966
Senast: Ridi
·
Foder & Strö Hej alla! Har en häst som mycket sällan slickar på sin saltsten. Han går normalt arb 6 - 7 dgr / v. Tänker de gånger när han är svettig...
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: carre10
·
A
Hästvård Ja min häst och en vän var med i en olycka med en lastbil och var bara centimetrar från att bli påkörd :cry: :crazy: Men hon klarade sig...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Alpin87
·
W
Hästvård Varför har min häst större gallor då hon kommer in på kvällen än då hon stått still/legat på natten i boxen?? Brukar väl vara tvärt om...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Varför ska man inte ge linfrö till avelsstona(när dom är dräktiga) och till växande unghästar?Har läst det någonstans men kommer inte...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: Magic
·
E
Foder & Strö Hejhej allihopa. Jag har en fråga. En D-ponny fick tidigare: 3 l korn 0.5 l betfor 6 kg ensilage och vitaminer / dag Nu får...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Ebbs
·
I
Hästvård Hej! det är så att min hästs v. framben var lite svullet för några dagar sen (insidan på benet). hon är inte halt eller har ont om jag...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Jag antar att svamp finns i tusen olika varianter och ter sig på massa olika sätt men jag undrar om någon svamp kan utmärka sig genom...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Jane_Done
·
A
Foder & Strö Har ett halvblodsto (med mkt fullblod i) som är väldigt pigg ,aningen het men utan att just det är ngt problem tidigare men som nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 702
Senast: spindel_17
·
R
Foder & Strö Ja jag är då medryttare på en Irish Cob som väger ca 600 kg (145cm). hennes ägare har bestämt att ta bort HestaMixen hon ätit nu ett tag...
Svar
18
· Visningar
2 080
Senast: marti130
·
Hästvård Varfö får en del hästar fenylbutazon och en del metacam som smärtlinding???:confused:
Svar
5
· Visningar
799
Senast: hillevie
·
Hästvård Min unghäst har skorv i sin tjocka vinterpäls. Hon har kliat av en bra fläck på halsen, där det bara är hud kvar. Hon har inte ont av...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: hillevie
·
Hästvård lite frågor... kan man ha kylbalsam under nattlindor? eller är blue lotion bättre? får man linda ben som är blöta av vatten får...
Svar
9
· Visningar
1 833
Senast: prallan
·
Hästvård Jag anar att min häst har ont i magen. Har är ordentligt sur när man spänner gjordar till täcken, sadel longer gjord mm Han blir...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Messy
·
E
Foder & Strö har använt mig av två olika foderstats program och blir inte så smart av det snarare dummare fattar precis noll och ingenting:( e det...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Amk
·
P
Hästvård veterinärbesikta en islandshäst unghäst som inte har nån muskler el kondition och har inte blivit riden hårt.. har bara ridit nån dag...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: pillan54
·
Hästvård VARFÖR får alla hästarna hovböld i stallet? Boxarna är såklart torra, och hagarna är ganska leriga... Men dock... En pålle har bölder på...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: flashlight
·
Hästvård Är det ärftligt? Om en ung häst är opererad för det.. finns det då större risk för men i framtiden?
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka