Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en 14 årig skimmel ute på foder. Idag ringde fodervärden och var förtvivlad :cry: Hästen i fråga hade den senaste veckan varit...
Svar
8
· Visningar
2 468
Senast: Skruttan
·
S
Hästvård Min lilla fröken har växelvarma hovar. Det vill säga vissa dagar är dem kalla och andra dagar varma. Oftast är det framhovarna det...
Svar
10
· Visningar
1 468
Senast: solenbakommolnet
·
Hästvård Min Tinker har en underbart lång och tjock man, men tyvärr så faller inte allt på samma sida av halsen. Jag har försökt med de mest...
Svar
15
· Visningar
1 791
Senast: Petunia
·
A
Hästvård Har inte rakat min häst då ja mest promenadridit, men nu skall jag börja rida lektion. Problemet är att min pålle nu, även om han gått...
Svar
13
· Visningar
1 414
Senast: alpha
·
I
Hästvård Min häst är tjock i ena hasen, vet inte riktigt vad det är. Det är mest på insidan, en stor "platt" bula, ganska hård.. Har ridit ganska...
Svar
4
· Visningar
681
Senast: Lolla
·
M
Hästvård Vad är era erfarenheter av hästar som har bronkit. Hur fungerar dom i arbete/tävling. Hur bör deras stallmiljö se ut. Finns det några...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: ako
·
Hästvård Har problem med mina nackmuskler och har därför köpt en massageapparat med IR-värme. (stackars pojkvännen kan ju inte alltid massera en...
2
Svar
33
· Visningar
5 689
Senast: Sammet
·
L
Hästvård Snälla hjälp mig!! min arabhings som är 17 år i år har fått ont i sina framkotor...han haltade när jag gjorde böjprov...han har stått i...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Boj
·
J
Hästvård Har just börjat sätta igång min friskförklarade häst, men så får han såklart ont i ryggen. Han är riden med en bomlös och ömmar bara...
Svar
13
· Visningar
1 343
Senast: joneya
·
S
Hästvård Vet inte om jag lägger det i rätt forum, men jag testar.. Vad har ni härinne för tankar om att ha radio på när hästarna är inne i...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 815
Senast: Bobo_
·
Hästvård Kanske lite töntig fråga, men när jag mockade i stallet här om dagen kom jag att tänka på att vissa vill ha sitt spån i en hög i mitten...
Svar
17
· Visningar
1 141
Senast: _Tazty_
·
Hästvård Halvblodsstoet som helklipptes i början av december (m a o för 3 månader sedan) har fått början till skav på manken av täcket. Har...
2
Svar
26
· Visningar
1 896
Senast: Natascha
·
Hästvård Har precis bestämt tid för tandkoll på kusen, men så glömde jag naturligtvis att fråga om det var okey för dom att äta innan. Hur är...
Svar
2
· Visningar
4 722
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Nytt avmaskningsmedel som även tar bandmask (+alla maskar som ivomec tar). Behöver bara användas 2 ggr per år. Någon som testat detta...
Svar
8
· Visningar
3 290
Senast: Throlla
·
M
Hästvård Raspade tänderna på min ponny igår, hon var jätte duktig, var ett år seddan hon sist blev raspad nu. Hon hadde hunnit fåt en lite vass...
Svar
16
· Visningar
1 204
Senast: moonlightgarden
·
Y
Hästvård Hjälp, lill-hästen har fått löss! Två frågor: 1. Var får jag tag på ett bra medel som får bort rackarna? 2. Hur ser ag till att stallets...
Svar
5
· Visningar
1 216
Senast: gonkan
·
T
Hästvård Mitt ena sto hade fotskabb (som blivit beh. som mugg i evigheter) förra sommaren. Hon blev vet.behandlad på karleden där det satt mot...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Thuja
·
S
Hästvård Min häst fick för ett par veckor sedan på något mystiskt vis en ordentlig svullnad på ryggen (ungefär vid länden), en skada orsakad av...
Svar
8
· Visningar
1 766
Senast: Tingeling85
·
L
Hästvård Vilket linement använder ni? Har ni olika vid olika tillfällen, i såfall vilka? Den här blue lotion är den kylande eller värmande..jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 683
Senast: RunningMoonlight
·
Hästvård Är det någon av er som har problem med att hästen/ponnyn har för tjock svans? Jag har ett shettissto med vit svans, och både hon och jag...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka