Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Är lätt hysterisk och i behov av goda råd...I måndags när jag var ute och red pållen började han markera efter en stund, jag avbröt då...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: kopparberg
·
Hästvård Min häst har lite veka kotor på bakbenen. Han har ärvt det av sin pappa Oldtimer, som dock har hållit mkt bra trots detta. (Åtta...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: HEXE
·
U
Hästvård Ni som har anlitat kiropraktor till på era hästar - hur brukar de vara efteråt? (Ja, hästarna alltså, inte kiropraktorerna :smirk: )...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Boj
·
Hästvård Vad är det? Är spekulant på en häst som har haft en Ballförskutning på ett framben, men som snart är återställd "med en bra hovslagare...
Svar
2
· Visningar
1 444
Senast: martha
·
H
Hästvård Vi funderar på at utfodra en del med ensilage nästa år och har då börjat tänka på att vaccinera mot botulism. Vissa säger att man...
Svar
15
· Visningar
1 472
Senast: Happy_me
·
X
Hästvård Jag har blivit tillsagd idag av en veterinär på Hbg djursjukhus att jag ska ha min hästs ben lindade varje natt med arnika liniment...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: pinky
·
Hästvård När är det? Viljen månad ungefär,kan man klippa sista gången april eler är det för sent?Kan man klippa av hästen all päls innan våren...
Svar
12
· Visningar
4 521
Senast: alpha
·
P
Hästvård Jag rider ett varmblodssto på 9 år som har lite problem med återkommande mugg. Det har börjat komma uppför bakbenet o jag undrar hur jag...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Inelin
·
Hästvård Lyssnade på det nyss. Han som är chef eller nåt vi hovslagarskolan var intervjuad. han menade att svenska hovslagare skor så nära...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: Filosofen
·
L
Hästvård min lilla älskling äter som en hääst:P men hanns revben syns och käns mycket iaf...jag rider ingen ting nu och har inte gjort det på en...
Svar
8
· Visningar
1 700
Senast: Lolla
·
Hästvård Ja så står det på etiketten på min kylgel. Vad händer om man gör det då? Jag råkade nämligen missa detta i förrgår... :crazy: och tog...
Svar
18
· Visningar
4 954
Senast: Centaur
·
Hästvård hur brukar det yttra sig? Kan man märka av det på benen, typ att dom blir galliga, varma o.sv?
Svar
11
· Visningar
3 586
Senast: Evergreen
·
C
Hästvård Hejsan Jo snart är det ju dags för betet att börja komma och då undrar jag... hur brukar ni göra med era fånghästar? Hur länge får de...
Svar
2
· Visningar
663
U
Hästvård Jag ske eventuellt skaffa en häst. Det är en äldre herre som ska säljas och då jag inte vill ha någon yngre buse :) Utan en äldre herre...
Svar
9
· Visningar
1 580
Senast: Huntress
·
Hästvård Igår tänkte jag longera Novan en stund men upptäckte ganska snart att det inte var så stor ide eftersom hon ville leka :). Jag tog av...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Shaggy
·
Hästvård Nu börjar jag snart misströsta här med =/ Visions ben var värre svullet imorse. Pga av att det var skitväder beslöt jag mig för att...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: lizzie
·
S
Hästvård Som jag tidigare berättat här har en av hästarna i stallet konstaterad mask (fick kolik och var tvungen att åka till klinik). Den hästen...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Magdalena
·
K
Hästvård Jag undrade tidigare vad min lilla häst fått för märken i ryggmuskulaturen, nu är jag helt säker på att det är i från travselen. Det var...
Svar
3
· Visningar
1 477
Senast: Sablar22
·
N
Hästvård 4 åring halvblod valack, storvuxen. vuxit ojämnt högrest bakdel av och tll beroende på hur han vuxit i perioder. Ridits varsamt och...
Svar
4
· Visningar
2 710
Senast: Nossan
·
Hästvård Min nordis har en sjujäkla päls.....ända tills hon blir klippt. Den växer inget mer alls efter att den klipps (jo, lite, men det är...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: lenizen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka