Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Mitt varmblodssto flagnar på skenbenen vintertid. Veterinären säger att det inte är något att bry sig om utan bara att smörja och hålla...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Ska det ligga här under vård, eftersom det är vård/förebyggande eller under utrustning då det ju är utrustning tro? Jaja, förlåt mig om...
Svar
14
· Visningar
5 839
Senast: Sofian
·
Hästvård på tisdag ska jag följa med hästen till djursjukhuset i ängelholm för att kolla ryggen. han ömmar i ryggen och vi vet inte vad det är...
Svar
9
· Visningar
1 378
Senast: linzan
·
Hästvård Har ett sto på 3 år som jag inte riktigt vet vad 17 hon har för problem....misstänker växtvärk..men symptomen är typ...
Svar
11
· Visningar
1 205
Senast: Zandrah
·
Hästvård Nån som vet vad det kan bero på, och vad man kan göra åt det??? Mitt 3åriga sto som jag nyss fått har gallor mitt på själva hasknölen...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Zandrah
·
S
Hästvård Vi fick en del snö idag och naturligtvis blir det ju styltor av sådant... Upptäckte att hästen tycks vara öm i alla fyra fötter när snön...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: emindy
·
Hästvård Var ju en diskussion upep för ett tag sen om huruvida det var rätt eller fel att man inte fick tävla T-märkta hästar ens i lätta...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: puppan2
·
Hästvård Om jag lagt tråden fel så ber jag om ursäkt... Vad ligger en veterinärbesiktning på för kostnad? Ungefärlig? tack...
Svar
4
· Visningar
848
M
Hästvård efter ansträngning (tex efter träning) är det bäst att sätta på kylgel ?(pratar nu om benen) men en del säger att man ska linda istället...
Svar
5
· Visningar
1 380
Senast: Geshira
·
N
Hästvård Visste inte riktigt vart jag skulle lägga detta men men. jag vet att det e massa härinne på buke som kan JÄVLIGT mkt om hästvård...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: LisaFaldt
·
L
Hästvård Hej! Jag har en häst som är triangelmärkt sedan ca 1 år tillbaka. Han är idag helt återställd, och tränas på en lättare nivå. Jag vet...
Svar
1
· Visningar
594
Z
Hästvård min granne har hästar liksom jag. hon säger att deras vatten fryser på nätterna. hon har vattenhinkar liksom vi. vårt vatten har aldrig...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: Dalatjej
·
T
Hästvård Jaha invig mig i korsledens alla problem och symptom är ni snälla. Kort bakgrund: Har ett femårigt sto som inte kan galoppera i höger...
Svar
18
· Visningar
3 960
V
Hästvård ska bli med shettis fram till sommaren, dottern ska få sin första ridhäst :bump:. Har hittat en liten "halvherre" med trevligt sätt...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Magdalena
·
F
Hästvård Diabetes hos häst är jätteovanligt. Är det någon här som har erfarenhet av hästar med diabetes?
Svar
4
· Visningar
2 976
Hästvård En fråga som jag inte har koll på.. Finns det ston / hingstar som lämnar avkommor som oftare får korsförlamning än andra. Eller att...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Mia_R
·
Hästvård vad tycker ni om blistring?
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: asa_gasa
·
S
Hästvård Hur gör ni för att undvika att hästen skadar sig själv i hagen första dagarna efter boxvilan?? Jag släppte ut min igår i den minsta...
Svar
12
· Visningar
836
Senast: Sirisiri
·
T
Hästvård Ok med hästar som \"går och skrotar\"? Jag tänkte bara kolla vad andra tycker... Jag har tre pensionerade hästar, och nu bekymrar jag...
Svar
17
· Visningar
1 718
L
Hästvård Vad va ska jag göra? Ska jag ha kvar min kotledsinflammerade foderhäst (eller vad det nu är för fel på hanns ben) eller ska jag söka...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Wilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka