Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård ponnyn har alltid haft de. Mjuka, små gallor på kotorna. Synd knappt men man kan känna att det är lite vättska. När man rider försvinner...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Min häst hade en lättare form av kolik igår kväll. Han ville först inte äta kvällsfodret och stod o skrapade o sparkade mot magen. Efter...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Raeman
·
Hästvård Hur snabb smärtlindring ger butta? En av mina hästar har varit halt under veckan. Han har fått en påse butta om dagen mån-fre (ska...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: armada
·
R
Hästvård Finns det nån sjukdom som heter kopp eller har jag blandat ihop det med mugg?? (inga dumma kommentarer tack!)
Svar
10
· Visningar
1 052
Senast: reccan
·
G
Hästvård Är det = kissing spines?? Just ordet KS användes inte av vet. utan det som sa var att de var felvinklade, jag har fått höra detta i...
Svar
4
· Visningar
969
P
Hästvård Det står en stackars häst i mitt stall som har väldigt långa hovar. Upptäckte först igår hur extremt långa dom var. Ägaren tar vanligen...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: ch791022
·
Hästvård Djävulsklo (eller klorot eller vad det exakta namnet än månde vara) verkar vara ett preparat som livligt förespråkas på detta forum...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 947
Senast: Peregrin
·
S
Hästvård Har en häst som i slutet på januari hostade lite i några dagar, pratade då med veterinären som rekommenderade mig att låta henne vila i...
Svar
9
· Visningar
7 661
Senast: Sandro
·
I
Hästvård Har en halvblodsvalack som i år är 4 år ca 170 cm i mankhöjd, grövre typen. Tyvärr har jag ej hunnit rida in honom pga att jag blev...
Svar
6
· Visningar
1 970
Senast: Indian
·
Z
Hästvård Min favvohäst på ridskolan har jättestora gallor på bakbenen.. de är inte svullna eller varma. Vad kan jag göra för att han ska bli av...
Svar
6
· Visningar
970
·
S
Hästvård Kan ni berätta om Botulism symptom. Hur fort kan dessa uppkomma och hur uppkommer dom? Samt andra erfarenheter och dylikt. Kan dom...
Svar
3
· Visningar
2 709
·
Hästvård Eftersom jag inte har någon bra barfota hovslagare i närheten (vad jag vet) så frågar jag er. Jag har funderat på att dra av Novan...
2
Svar
21
· Visningar
3 644
Senast: lizzie
·
D
Hästvård Har suttit och ögnat igenom olika trådar men hittar inget som liknar den symptom som detta sto visar. :confused: Trettondagshelgen...
Svar
19
· Visningar
1 535
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård imorrn händer det, varulvständerna ska bort! Exakt hur går det till när dom tas bort? Jag är rikigt nervös nu! Vet i stora drag men jag...
Svar
12
· Visningar
1 140
Senast: eldione
·
Hästvård Patsy har musklat bakdelen konstigt, jag vet inte hur jag ska beskriva det men den är "delad", symmetriskt, med lite med muskler framför...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: lil-sis
·
Hästvård Vår gamle valack ser inte aå bra i mörker. Ibland får vi hämta honom i hagen med ficklampa och de senaste dagarna har han inte vågat gå...
Svar
4
· Visningar
2 067
Senast: mian1
·
J
Hästvård Hur ser eran hästs vardag ut? Vore intressant att jämföra utevistelse- o utfodringsrutiner =) mina pållar: 6:20 utfodring och utsläpp...
2
Svar
30
· Visningar
1 760
Senast: Mammadutt
·
R
Hästvård Min häst var svullen i lymfkörtlarna ida.. Vad beror det på och vad gör man åt det??? Kan någon snäll bara förklara det...!! :smirk:
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: beauspirit
·
A
Hästvård Nu har madamen gått i en maskfri hage sedan i juni. Känns som att det börjar bli dags för avmaskning... Vilket medel bör jag använda och...
2
Svar
33
· Visningar
2 192
Senast: Magdalena
·
Hästvård Favina har haft mycket problem med sina hovar, framförallt höger fram, som krånglar nu igen (det har vait Helt ok i nästan 3 månader...
2
Svar
33
· Visningar
2 884
Senast: Stallkatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA