Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick hem en omhändertagen arab kille i helgen.Han ser ut som skrutt och veterinären sa att vi skulle lusa av honom för säkerhets...
Svar
14
· Visningar
1 200
Senast: charmant
·
A
Hästvård Är det nån som vet hur lagen ser ut angående vindskydd på lösdrift? Kan man ha hästar ute dygnet runt från när om man inte har vindskydd?
Svar
12
· Visningar
1 463
Senast: Alexandra_W
·
O
Hästvård min pålle har på senare tid blivit lite konstig ( annorliunda mot vad han brukar vara), detta vet jag att det inte beror på...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: _otursbarn_
·
Hästvård Vad får ni betala om ni åker till ATG för: *influensavacin *influensavccin + stelkramp?
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Bee
·
Hästvård När jag kom ut igår till stallet hade jag förhoppningar om att kunna rida min häst för första gången sen jag fick hem honom. Men det...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Otursfågel? Ömtålig? Halvblodssto född 1999 Januari 2000 - Halt höger fram när hon kom in från hage. Först konstaterad senskada...
2
Svar
35
· Visningar
3 789
Senast: Vimsan
·
Hästvård Jag jobbar vidare på att utan att sko om förvandla vinterskoning till sommarskoning ;) Han har huf grips bak (sådana snösulor där det...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Inte_Ung
·
A
Hästvård Grannen ringde nyss och anklagade mej för att inte ha gett min häst något vatten, hon sa att hon mådde så dåligt när hon såg sånt. Bara...
Svar
17
· Visningar
1 282
Senast: fiaskurken
·
G
Hästvård När veterinären var här i måndags och tittade på kusens håravfall så rekommenderade han tvätt med hundschampo, för att få bort ev...
Svar
5
· Visningar
1 155
M
Hästvård Jag har en häst som senaste tiden haft mkt problem av patella upphakning :( och jag funderar på om jag ska åka in på kliniken så att de...
2
Svar
23
· Visningar
3 181
Senast: Spirelli
·
B
Hästvård detta hände igår: dagen började bra, jag och sambon steg upp, det var varmt och soligt ute, vi åkte in till stan och fixade lite...
Svar
10
· Visningar
1 232
·
S
Hästvård Kom på det när jag läste tråden om matt päls...Det finns ju en uppsjö av olika avmaskningsmedel nu, tycker det kommer nya preparat hela...
Svar
19
· Visningar
1 241
·
E
Hästvård Jag har en shettis som är 2 år i år. Jag märkte i vintras att han fick upphakningar i bakbenen på mornarna när jag tog ut han i hagen...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: ungochgalen
·
Hästvård Jag har ett 7-årigt sto som har en så grymt dälig vinterpäls. Enligt förra ägare har hon haft det föregående vintrar oxå. Den är matt...
2
Svar
32
· Visningar
3 505
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Ni med eksemhästar, har ni börjat märka av något ännu.
Svar
3
· Visningar
669
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar lite hur känsliga hästarna egentligen är.Jag täckar min häst under höst och vinter men nu när våren kommer så tycker jag att...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: Roheryn
·
S
Hästvård Hur reagerade era pållar på den plötsliga värmen. Min stackare med rätt mycket vinterpäls trivs inte alls. Vill då rakt inte jobba med...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: kusen
·
M
Hästvård HEJ! Har en några konstig symtom på min häst. Måndag kväll var ute och red som vanligt och hästen bockade och levde runt som vanligt...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: TantEster
·
W
Hästvård Behöver några snabba tipps. En av våra hästar är allmänt gallig. Tog hem henne för 1 månad sedan o hon blev ganska fort gallig runt...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag satt och funderade lite över karenstider efter att ha läst en tråd om örtmediciner. Naturläkemedel är det ju 96 timmars karens på...
Svar
5
· Visningar
1 614
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka