Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I morse hade min häst liet näsblod :crazy: Vad kan deta beror på? Hon står inne med sitt 1 månaders gammla föl under natten och är ute...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: AnnaKarinA
·
A
Hästvård Är det någon här som använder djävulklo? Finns i produkter som heter tex No Bute. Ska visst vara smärtstillande och istället för...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: MiaS
·
Hästvård Papsen ringde till Solvallas klinik för att höra huruvida man kunde komma in och röntga sin häst. Anledningen till att vi vill rönta är...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag fattar inte vad jag gjort för ont egentligen?? Kele in på ÅB på klinik igen, ni som inte hängt med får be om en resume eller leta...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 229
Senast: bapro
·
L
Hästvård Vad finns det för bra faktaböcker (på svenska) om hästsjukdomar? Den bästa enligt er? Tips, tack! :)
Svar
3
· Visningar
1 448
Senast: ang
·
Hästvård kan eksem vara en histaminreaktion på knottbett/ saliven? kan det även vara en sk.coktailreaktion kombinerad knott + någon typ av gräs...
Svar
1
· Visningar
1 549
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Min häst kanske har det nu. (eller borrelia?) Veterinären har varit ute och tagit prover idag, får veta senast på fredag. Men vad tror...
Svar
8
· Visningar
2 723
Senast: milly
·
Hästvård Tänkte höra om någon känner till nån häst som inte vart i träning, utan bara skrotat och ändå lyckats dra på sig en kotledsinflammation...
Svar
3
· Visningar
1 102
F
Hästvård Jag vet jag är tidigt ute;) Men om man har en häst som behöver lungnade vid klippning hur går det då till? Finns där hästar som det...
Svar
3
· Visningar
1 095
Hästvård Finns några speciella "regler" att man ska låta hästen vila efter massage? Kommer en hästmassör på torsdag och ska massera min pålle och...
Svar
9
· Visningar
6 555
Senast: Arabizar
·
Hästvård Hjälper det mot klådan på eksem häst? Vet att det tunnar ut huden men enstaka smörjningar kan ju inte skada?
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Shettisar
·
R
Hästvård Min pålle har då fått sina vanliga sommareksem, nu tänkte ja höra med er härinne om ni har några mirakeltips?? Ja tar tacksamt emot vad...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: reykurboy
·
V
Hästvård Vilka muskler är det som man kommer åt när man stretchar en hästs bakben rakt bakåt? Jag är lite orolig att min häst har sträckt sig...
Svar
1
· Visningar
1 185
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Har skrivit de senaste dagarna om min islänning som har svullen hals (längst uppe vid mankammen). Det är knutigt och hårt, och framför...
2
Svar
23
· Visningar
3 137
Hästvård Har varit inne med min ponny på kliniken två gånger pga. problem med andingen. Nu senaste gången vi var inne så var luftrören mycket...
Svar
9
· Visningar
1 907
Senast: Dorinda
·
Hästvård Jag blir så trött!!! Var på ATG i malmö för min häst var öm i ryggen, vet. klämde och kände & vi travade upp för han. Han hittade inga...
2
Svar
21
· Visningar
2 154
Senast: Spirit
·
Hästvård Hade ju en tråd här tidigare ang min häst som svällt upp i ena benet och dessutom har en hemsk mugg på samma ben. Visste inte vad jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 525
Senast: Snobben
·
I
Hästvård Vad är mest effektivt att kyla med? När är kyllera bättre än vatten, och tvärt om?
Svar
15
· Visningar
1 753
Senast: Tinen
·
B
Hästvård vad ligger era hästar på för normaltemp ? min nya ligger på 38-38.2 grader, har tempat honom varje dag & samma tid i snart 2 veckor...
Svar
14
· Visningar
1 881
Hästvård Vet inte om det här är rätt ställe, men annars ber jag moderator förflytta tråden. Vilken pälsglans är bäst att använda för trassliga...
Svar
16
· Visningar
1 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka