Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag är på gång att leta släp, min unghäst är lastad och transporterad till träning mm ett par gånger i min ägo. Han är mycket...
Svar
19
· Visningar
1 760
Senast: Hellez1
·
Utrustning Gammeltanren är fruktansvärt irriterad i ögonen av alla flugor. Har provat alla flughuvor som finns, känns det som, men hon är en expert...
Svar
9
· Visningar
834
Senast: Milene
·
Utrustning Har funderat lite på dethär med bomlösa sadlar, passar man ut bomlösa t ex dressyrsadlar (som ser ut som sadlar med bom) ?
Svar
2
· Visningar
508
Utrustning Tänkte klicka hem det där nya flug-regntäcket från Horseware, när det var på rea. Fult är det, men spelar roll om det funkar. Nån som...
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: Monkie
·
Utrustning Hej Jag undrar måtten på pannband till häst i de olika storlekarna ? Hur långtbehöver bandet vara och hur stor i cm behöver öglan vara...
Svar
1
· Visningar
530
Senast: Ace
·
Utrustning Vår häst halkade häromdagen på lämmen vid urlastning och gick ner på knä. Jag vilja såklart förhindra att detta händer igen, så vad gör...
Svar
12
· Visningar
1 455
Senast: Milene
·
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: aida
·
Utrustning Jag köpte senskydd begagnat, de luktade skunk när de låg i påsen men såg skitiga ut så jag tänkte väl att en tvätt senare borde de vara...
Svar
14
· Visningar
1 937
Utrustning Jag snubblade över denna nyhet när jag slösurfade i hästbutiker. Eftersom jag är tokintresserad av innovation, kanske speciellt på...
Svar
10
· Visningar
1 974
Senast: Ace
·
Utrustning tips på bra stigbyglar som har bra grepp men inte är allt för dyra
Svar
1
· Visningar
374
Senast: kristin
·
Utrustning Jag har ett PS high jump som jag har ägt i snart 2 år och tagit väl hand om. Det tråkiga är bara att mönstersömmen på nosgrimman inte är...
Svar
0
· Visningar
561
Senast: carriemma
·
Utrustning Hej! Har lite funderingar kring sadlar då jag har lite tankar om min Eqiupe Expression sadel skulle passa en maxad D ponny? Ganska...
Svar
5
· Visningar
1 954
Utrustning Söker tips på ridskor som är svalare och smidigare än mina stålhättejodphurs jag har nu. Tror hellre något mer åt sportskomodell än...
Svar
1
· Visningar
541
Senast: skuggi
·
Utrustning Så står det på sadeln men jag hittar ingen information om den betäckningen på nätet. Numret stämmer inte heller med koppjärnen som finns...
Svar
1
· Visningar
446
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Hej! Hur brukar ridhjälmar levereras när man beställer dem från nätet? Jag beställde en ridhjälm och fick den levererad i ett stort...
Svar
5
· Visningar
1 459
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har en kallblodstravare med x-full på huvudet, är rätt grov på hela huvudet. Det problemet som nu har uppstått är att jag önskar...
Svar
5
· Visningar
1 632
Utrustning Finns det något svansskydd för transport där det så att säga läggs under svansroten och knäpps på utsidan (istället för läggs på utifrån...
2
Svar
39
· Visningar
3 384
Senast: Buck
·
Utrustning Vad är det för ngt och hur får jag bort det utan att förstöra hela taket? Maken tror att jag skulle kunna använda produkter för...
2
Svar
20
· Visningar
13 890
Utrustning Min häst får skav av sin flughuva. Jag har två stycken att variera med och tar av den så fort jag har möjlighet, när vädret tillåter. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 538
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Min häst har behov av flug-/insektstäcke. Under sommaren har jag haft ett Rambo Protector till honom och det har suttit bra och skyddat...
Svar
12
· Visningar
1 733
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross