Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Hur gör ni med ny sadel, rider in den eller rider som vanligt ? Köpte dottern en ny Globus- hopp , hon provred i dag och tycker...
Svar
1
· Visningar
431
Utrustning Snart börjar min nya karriär som medryttare och jag behöver därför skaffa en väska att ha mina grejer i. Jag behöver få med mig...
Svar
13
· Visningar
1 895
Utrustning Någon som har koll på om man behöver byta ut sin säkerhetsväst efter x antal år? Jag har för mig att de som sålde min väst sade något om...
Svar
1
· Visningar
716
Utrustning Hej! Jag är sugen på att köpa nya ridbyxor då mina gamla är rätt slitna. Vad har ni för erfarenheter av grip och hur står de sig i...
Svar
4
· Visningar
1 411
Senast: Centaur
·
Utrustning Hej Nu efter sommaren så ska jag börja på rid gymnasium i Östersund och då kommer man ju dels rida och sen kommer man vara i stallet...
Svar
10
· Visningar
1 149
Senast: Billy
·
Utrustning (Hjälp vad jag postar trådar hela tiden nu, sorry! :o) En av ponnyerna behöver lindade ben vid ridning en period. Jag är dock inte...
2
Svar
22
· Visningar
1 830
Senast: sthu
·
Utrustning Vad använder ni för produkter till rengöring av era sadlar? Har fram tills nu använt Stübbens sadeltvål och läderbalsam från Ekol på min...
Svar
11
· Visningar
3 299
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Har en 3årig valack som nu har ett tredelat eggbett från hööks (den billiga varianten som kostar ca 229:-) men jag tror inte att han...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag en tös som jag tror jag provad det mesta på. Men hon ligger sönder spännena till med benremmarna. Jag undrar vad ni har för täcken...
Svar
10
· Visningar
1 230
Senast: SandraM
·
Utrustning Hejsan är det någon här som har några erfarenheter av Buffe, Batteri fodergrind?
Svar
2
· Visningar
791
Senast: Marty
·
Utrustning Min far besiktade min hästtransport i veckan och den gick inte igenom. Bromsade noll på 2 av fyra hjul, en axel har alltså färdbroms...
Svar
17
· Visningar
3 044
Senast: Pudlan
·
Utrustning Funderar på att köpa 2 par dressyrdamasker, då jag bara har "hoppskydd" sedan tidigare. Men, det känns ju som rena djungeln! När det...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: niikon92
·
Utrustning Skulle uppskatta råd av Bukes samlade sadelkompetens. Mitt nya sto fick sin sadel med sig vid köp, enligt uppgift utprovad och omstoppad...
Svar
12
· Visningar
1 567
Senast: mily
·
Utrustning Det nya flugmedlet Optimal från Emin utlover minst 8 timmar 100% skydd mot bla mygg och bromsar, låter fantastiskt bra! Men jag har inte...
Svar
7
· Visningar
3 909
Senast: mily
·
Utrustning Har hittat en bra dressyrsadel till min häst. När jag fick den var den lite för vid så jag gjorde den smalare och då var hela manken...
Svar
5
· Visningar
1 884
Senast: tuaphua
·
Utrustning Finns det någon här som kan tipsa om var man kan hitta barnsadlar avsedda för storhäst, allstå inte ponnysadlar, utan små sadlar avsedda...
Svar
3
· Visningar
2 148
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är rejält känslig/ allergisk mot knott och mygg. I nuläget använder jag ett flug/eksemtäcke men tycker det är...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: BazookaOx
·
Utrustning Hej! Jag har för närvarande en Boj Bravo som jag har varit väldigt nöjd med, men den börjar bli lite äldre så jag funderar på att byta...
2
Svar
24
· Visningar
2 123
Utrustning Dum fråga men vilket material är denna transport gjord av? Och vilket rengöringsmedel ska man i så fall använda vid tvätt av den utvändigt?
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Apollo
·
Utrustning Har en Ringo Star (köptes ny -04) som förutom dess usla väggar är riktigt bra och gedigna släp. För er som inte känner till problemet...
Svar
3
· Visningar
7 632
Senast: Grodis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka