Svansskydd för transport, finns det något som..

Beställde nu ett svansskydd med påse från Hansbo hos en lokal butik. Kostade bara en 100 och ser ok så provar.

Har nu beställt från en westernbutik. Håller tummarna att det är bra. Övre delen var iallafall i neopren med knäppe längsgående på utsidan samt rejäl påse. Kostade 225:- inkl frakt. Kollade på LeMieux utomlands men när man beställde själv så blir frakten lika dyr som skyddet så då blev jag snål.
Min gnussar inte svansen utan skiter bara ner den så förhoppningsvis så ska det räcka med det skyddet jag beställde.

Jag ljög, kopian kostade 129 kr. Men neoprene, knäppe på utsidan och avtagbar påse. Nya gnussar inte svansen men skiter ner den så förhoppningsvis räcker kopian. (Förra, som tråden gällde, gnussade ju verkligen. Skavde sönder Hööks långa på några resor)

Jag har vad jag tror är Hansbos. Haft i tre år, pålle åker mycket. Skyddet tvättas ofta och är i helt ok skick :)

Jag har vad jag tror är Hansbos. Haft i tre år, pålle åker mycket. Skyddet tvättas ofta och är i helt ok skick :)
Den Hansbo som jag kollade hade så litet oelastiskt och ej öppningsbart hål där svansen skulle igenom så det fanns inte en chans att jag skulle få ner min hästs ganska tjocka svans där.

Ni som prövat le mieux - är ni nöjda?

Jag är sådär nöjd med mitt globus. Det glider. Visst man kan sätta fast det i täcke men då ska man ha täcke etc. Det är säkert suveränt skydd om man inte har en som gnussar svansen. Men min gnussar svansen (har jag fått inse) och då åker skyddet ner och blottar svansroten. Så kliver de ut med en toaborste till svansrot likförbannat. Det håller dock svansen väldigt ren!

Ni som prövat le mieux - är ni nöjda?

Jag är sådär nöjd med mitt globus. Det glider. Visst man kan sätta fast det i täcke men då ska man ha täcke etc. Det är säkert suveränt skydd om man inte har en som gnussar svansen. Men min gnussar svansen (har jag fått inse) och då åker skyddet ner och blottar svansroten. Så kliver de ut med en toaborste till svansrot likförbannat. Det håller dock svansen väldigt ren!

Det är väldigt rejält men kort. Men nöjd! Använder med påsen.

Hittills bra men bara använt det 2 gg. Dock 6 h ena gången :p Min kliar inte men lutar sig mot väggen så svansen klias sönder om jag inte har skydd. Och vissa åker ner.

du får inte ha på så mycket pälsglans ;) men som sagt var, den gled ner på ponnyn som har lite tunnare svans - på stora hästen sitter den kvar. på ponnyn flätade jag svansen och dubbelvek den
felet med sånna är att de inte går upp och skyddar svansroten ordentligt. eller kan ha en svanspåse

jag viker upp och lindar än så länge, eller kör utan. är inte så glad i att linda svansen då det är alldeles för lätt att göra fel, har iofs bara varit 2 ggr jag lindat, inför dressyr tävling 15-25min bort. men då har man ju stått med hästen lastad och lindat ihop svansen så att hon inte ska skita ner den. inte det lättaste eller säkraste dock..

du får inte ha på så mycket pälsglans ;) men som sagt var, den gled ner på ponnyn som har lite tunnare svans - på stora hästen sitter den kvar. på ponnyn flätade jag svansen och dubbelvek den

Tjockleken på svansen är inte problemet. Men att hästen gnussar svansen.

Men le mieux skyddet satt kvar!

felet med sånna är att de inte går upp och skyddar svansroten ordentligt. eller kan ha en svanspåse

jag viker upp och lindar än så länge, eller kör utan. är inte så glad i att linda svansen då det är alldeles för lätt att göra fel, har iofs bara varit 2 ggr jag lindat, inför dressyr tävling 15-25min bort. men då har man ju stått med hästen lastad och lindat ihop svansen så att hon inte ska skita ner den. inte det lättaste eller säkraste dock..

Du vill också ha ett le mieux Buck ;)

13645342_1036837313078908_8166949607627382115_n.jpg

13659001_1036837356412237_5895843560319517569_n.jpg

Man kan stänga påsen längst ner om man vill
13615150_1036643609764945_3952906872576249759_n.jpg

Ja men jag åker typ bara
Du vill också ha ett le mieux Buck ;)

13645342_1036837313078908_8166949607627382115_n.jpg

13659001_1036837356412237_5895843560319517569_n.jpg

Man kan stänga påsen längst ner om man vill
13615150_1036643609764945_3952906872576249759_n.jpg
Ja men plånboken tycker inte om att jag köper sånt.. vill ha mer än vad den tillåter och jag "behöver" ju inte det ;).
Räcker att jag köpt terräng skydd som snurrar så fint till min gamla feta häst som mest står på bakbenen pga att hon fått nog av dåliga sadlar som slår i ländryggen..

Är duktig på onödiga inköp ;)

Liknande trådar

A
Utrustning Har nu suttit och kollat igen massa trådar ang. transport och lastning men ingen fyllde mina funderingar fullt. 1) Hur har ni utrustat...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 259
Senast: qnockout07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka