Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som har deras flugtäcke och kan berätta något om kvalitet eller passform? Är intresserad av det för grova hästar men utöver...
Svar
14
· Visningar
2 176
Senast: Chili
·
Utrustning Först: kan nån vänlig själ förklara scourier, gag, peewee och baucher för mig? Känner att jag inte riktigt fattat grejen med de betten...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Unafraid
·
Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 885
Utrustning Smorde tränset idag och upptäckte att bettremmarna till mitt Micklemträns måste ha ändrat form. Den ena är 1 cm längre än den andra...
Svar
9
· Visningar
1 965
Utrustning Jag har ett schabrak från Woof Wear som jag tycker ligger väldigt trevligt under min sadel, men de har inte så många alternativ som...
Svar
9
· Visningar
1 110
·
Utrustning Jag blev hoppad ur sadeln och blev medvetslös. Fick åka ambulans till sjukhuset. Väl där klippte de sönder mina pikeurridbyxor. Kan man...
Svar
11
· Visningar
1 569
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har haft ett par Veredus Carbon Gel som vardagsskydd på djuret de senaste (tio)åren och varit mycket nöjd. Hästen sparkar sig själv...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Corax
·
Utrustning Jag vet inte vad den kallas, men läderflärpen som sitter under kåpan som skyddar kåpan från sadelgjordens spännen? Min original är i...
Svar
11
· Visningar
1 978
Senast: Långnos
·
Utrustning Vad för slags tyglar ska jag satsa på? Vill ha sådana som är mjuka och sköna att hålla i, inte tjocka, och som INTE BLIR HALA. Även om...
Svar
7
· Visningar
1 291
·
Utrustning Hur sjutton skyddar man sig mot insekter under ridning? Både jag och häst var fullständigt täckta av flugor på vår korta runda idag...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: Ace
·
Utrustning ska köpa sadelväska men vad är bäst? En sådan som sitter framför sadeln? Bakom sadeln? Eller ett scjabrak med fickor på?
Svar
0
· Visningar
504
Senast: silverblom
·
Utrustning Har inte sett denna tidigare. Vad har ni för tankar kring den? Bra/dålig? Skadlig/nyttig? Snäll/hemsk? Vad är skillnaden mot att bara...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Hej! Jag har fått chansen att prova en butet hoppsadel, men ägaren har väldigt lite info om sadeln. (kvitto finns) Under kåpan står...
Svar
8
· Visningar
4 863
·
Utrustning Funderar på att köpa ett nytt eller begagnat Forzabsläp. Ni som har ett, vad är era erfarenheter? Ge gärna tips på tillvalsutrustning...
Svar
3
· Visningar
2 032
·
Utrustning Har just köpt ett flugtäcke från Nisch som passar jättebra men hade behövt ett eller två hål längre ”rem” på det övre bogspännet. Finns...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: spinxx
·
Utrustning Hej. Behöver tips på bra bett inom hoppning. Min häst blir väldigt stark när det kommer till hoppningen. I dressyren kör vi ett vanligt...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: spinxx
·
Utrustning Någon som har deras kavaj i modellen med 3 knappar fram och som kan berätta hur de är?
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Wilfa
·
Utrustning Har en arab med sadelgjordsläge långt fram och mycket trångt vid armbågen. Hennes armbåge slår alltså i sadelgjordar som inte är...
Svar
12
· Visningar
3 497
Senast: Aifos
·
Utrustning Någon som har provat skoavtrampningsskydd man skruvar på i bakre broddhålen och kan recensera? Jag har en häst som är THE Champion of...
2
Svar
23
· Visningar
2 121
Senast: Buzzter
·
Utrustning Dottern önskar i födelsedagspresent nya tävlingsbyxor. Kraven är relativt hög eller normal midja ( inte låg alltså) , siliconskodda...
Svar
11
· Visningar
1 681
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2