Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Vad kan man göra för att undvika att en hund blir vaktig i sitt nya område och hem? Vi har precis flyttat till ett nytt bostadsområde. I...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: martha
·
Hundhälsa Hur ser våtexem ut? Min valp har fått kliande plitor på insidan låren. De ser ut ungefär som små finnar. Han gnager en del på dem när...
Svar
10
· Visningar
3 211
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Det är alltid lika kul med roliga bilder på era hundar! Vet inte om det finns en tråd med liknande "inriktning" men det finns aldrig för...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Min äldsta tik ska avlivas troligtvis nästa vecka. Det är med andra ord dags nu, pga ålder och sjukdom. Jag gissar att hon har fått...
2
Svar
38
· Visningar
5 352
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Finns det exempel på skyddshundar som är tränade helt utan korrigeringar i skyddet, och som också varit framgångsrika? Är ingen expert...
2
Svar
26
· Visningar
3 477
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag undrar om ni hade lämnat bort er hund, om ni t.ex jobbade sent osv. till någon ni träffat 1-2ggr? Alltså typ en tjej i 15-20års...
Svar
12
· Visningar
1 734
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Ska ta en tripp från västkusten in till Oslo. Ser att jag måste avmaska. Måste detta göras av veterinär eller hur ska jag intyga...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Apollo
·
Hundhälsa Vad kan det vara? Utslagen ser ut som små finnar och hunden kliar sig, ca 5-7 st. Pälsen ser även glesare ut där (halsen). Kan det vara...
Svar
17
· Visningar
18 569
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Idag var första gången som jag åkte iväg och red sen jag skaffade min hund som är snart 3 år. Under tiden har hon dock fått följa med en...
Svar
3
· Visningar
915
Övr. Hund Härom dagen såg jag en afghan som gick i passgång, aldrig sett en hund göra det förut. Är det vanligt inom den rasen/andra raser?
Svar
18
· Visningar
3 012
Senast: KrullTroll
·
T
Övr. Hund Ja, som rubriken lyder...jag blir alldeles kollrig i huvudet av denna foderdjungel. Anser mig kunna iallafall litegrann kommer till...
Svar
8
· Visningar
1 653
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Hur reagerar levern på laxerande medel? Förstorad lever kan det bero på att man fått i sig gift? Även om blodprovet för övrigt såg ok ut?
Svar
13
· Visningar
1 968
Övr. Hund Min hund går på dagis om dagarna, vilket går väldigt bra, men är väldigt dyrt. Jag var i jobbsökarsvängen nyligen och fantiserade lite...
Svar
6
· Visningar
1 480
L
Övr. Hund Hej! Jag har en niomånaders liten hanhund som jag precis köpt. I hans förra hem var han sällan själv hemma mer än max två timmar då...
Svar
1
· Visningar
804
Hundhälsa Jag köpte en valp från en kennel som vet.besiktades UA innan köp. Jag hade hunden i ca 10 mån i min ägo sen var han tvungen att avlivas...
2
Svar
28
· Visningar
6 272
Senast: Amk
·
V
Hundavel & Ras Hej och hallå! Här kommer ännu ett inlägg ifrån en person som är till att börja tänka på att skaffa hund för första gången. Tänka är...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: Afghanerna
·
D
Övr. Hund Hej Har en valp på 10,5 veckor som har blivit mycket dominant och bitig. Vi har försökt att säga ett skarpt nej men då blir han bara...
Svar
9
· Visningar
5 072
Senast: Blandrastik
·
Hundavel & Ras Finns nog ett dussintal sådana här trådar, men jag kör på ändå! DAGS FÖR VALP!!!!:love::love::love: Blir en ny valp av samma ras och...
Svar
2
· Visningar
809
Övr. Hund Har valpkurs med riktigt små valpar, i mitten på juli är det avslut. Jag tänkte göra nåt sorts "prov" för valparna och behvöer ideer...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: Blandrastik
·
Hundavel & Ras Hej! Hur många av er som har Australian Kelpie eller känner en väl, upplever att dom är hundagressiva av olika anledningar? Ex rädsla...
Svar
8
· Visningar
2 932
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka