Vilken försäkring har du?

Sv: Vilken försäkring har du?

Jag har If till alla mina 3, VetvårdExtra, dvs 50'000 som jag har haft nytta av flera gånger, även slagit i taket ett par gånger. If är dessutom enkla att ha att göra med, vilket är en erfarenhet jag inte har av andra bolag... Betalar väl runt 3000 per år/hund, då har jag fast självrisk på 2500 och livvärde på 10-13000.

Även jag instämmer... Har samma som du i IF ;) De är väldigt enkla att ha att göra med och kvicka med att reglera och betala ut. Vår hund har varit inne en hel del för diverse åkommor men det har aldrig varit något problem med If. Jag väljer även If till min kommande valp!

KL

Har Optimal djurförsäkring till valpen. 50 000 i vet.vård med en årspremie på 1 856 kr.

Till blandisen har jag Sveland. 40 000 i vet.vård med en årspremie på 2 084.

Har haft Sveland på förra hunden också och har bara gott att säga om dem!

KL

Jag hade Folksam till min. Livförsäkring 2500 (större blandras), vetrinärvård 40 000 med självrisk 1500. På detta betalade de ut 80 %, jag 20%. Betalade ca 1500 om året för försäkringen.

Med en hund som hade allergi och ofta behövde vetrinärvård/ behandlingar, så är jag mycket nöjd med dem. Har aldrig haft några problem under hundens 5,5 år. Jag fick till och med tillbaka på försäkringens årskostnaden, trots att vi tog bort hunden "själva" utan vetrinärens "godkännande" och papper.

Vi försäkrade inte vår hund förens hon var över 1år. Då hon hade anmärkning på frambenen så vi tittade inte ens efter en försäkring, men när vi varit på 1års vaccinationen så tog jag några försäkrings "blad" och såg att man inte behövde veterinär intyg för att försäkra hos Agria om hunden var under 2-3år tror jag att det var. Så vi har försäkrat vår hund med anmärkning på frambenen (lederna) med "full"försäkring.
På de andra försäkringsbladen jag tog var man tvungen att ha veterinärintyg för att få försäkring. Så det var största anledningen till varför vi valde Agria.
Veterinären sa att någon försäkring, tror det var Folksam eller jf hade krånglat mycket.
Tycker ni som har Folksam eller jf att de någonsin krånglat med något? :)

Varken Folksam eller IF har någonsin krånglat för oss däremot har vi haft krångel med Agria på den tiden vi hade dom (många år sedan).

Jag har Folksam på min mellanpudel. Vet. vård för 40 000 och rehab 3000:-/år. Fast självrisk på 1500 och rörlig på 20% av beloppet. Jag betalar 1188:-/år och det känns bra speciellt med ersättningen för rehab då han har HD C/D och behöver rehab resten av livet.

vallhund: är du nöjd med Sveland?
Min vinthunds försäkring skulle bara kosta hälften av vad den gör idag hos agria.

Jag skulle starkt avråda från att byta försäkring oavsett vilket bolag man redan har eller tänkt byta till. Vet alldeles för många som hamnat i kläm då djuret sedan blivit sjukt och inget av försäkringsbolagen vill kännas vid det eller ersätta skadan.
Jag hade helt enkelt bitit i det sura äpplet, betalat den "extra" kostnaden och i stället tänkt igenom valet av försäkringsbolag till nästa hund.

*KL*
Jag har och har alltid haft Agria, det har fungerat mycket väl trots att jag verkligen använt försäkringarna mycket på samtliga hundar. Jag minns inte summan men har maxbeloppet på veterinärvård.
Bara att plocka ut en bit grillkol ur Skroffans mage med gastroskopi förra sommaren gick på över 15 000 och då behövde hon alltså inte ens opereras.
20 000 räcker inte långt med dagens veterinärkostnader.
Dock har jag bara livförsäkring på 10 000, hon är värd mer men då skulle jag få undantag på om hon dör av njurkomplikationer vilket är ganska sannolikt.

Jag har inte haft krångel på häst oavsett bolag. Hunden är försäkrad i Agria, tog över ägarens försäkring. Har inte använt men har maxat veterinärvård osv. Men det är inte min hund och jag skulle inte behandla hur mycket som helst.

Jag skulle starkt avråda från att byta försäkring oavsett vilket bolag man redan har eller tänkt byta till. Vet alldeles för många som hamnat i kläm då djuret sedan blivit sjukt och inget av försäkringsbolagen vill kännas vid det eller ersätta skadan.
Jag hade helt enkelt bitit i det sura äpplet, betalat den "extra" kostnaden och i stället tänkt igenom valet av försäkringsbolag till nästa hund.

Jag har inte tänkt byta försäkringsbolag på hunden :)
Jag satt och klickade runt bland försäkringsbolagen innan jag hämtade honom som valp, och förstod inte varför det blev sånt prisglapp mellan Sveland och de andra försäkringsbolagen.
Är försäkringen lika bra som de andra, är det ett plus i kanten att den är mer prisvärd. Ett bolag man kanske kan prova när det blir en ny hund nästa gång.

Har Agria, högsta vet. vård (50 000), lägsta självrisk på både fasta och rörliga delen. Tillägg för medicin, rehab och tänder tror jag det är, och liv.

Betalar 285 i månaden tror jag det är med rabatt eftersom jag är med i hundungdom. Har väl iof rabatt för att han har varit "frisk" ett tag också.

Tillägg: Anledningen till att det blev agria är mest för att uppfödaren hade det, har doldafel- försäkringen där och rekommenderade det.
Har utnyttjat den en gång, opererade bort en godartad tumör när han var 5-6 månader. Kunde inte direktreglera då de ansåg att försäkringen var nytecknad (fick hem honom vid 9 veckor och varit försäkrad sen dess) och att han kunde ha haft det sen innan försäkringen tecknades. När jag väl skickade in intyget från valpbesiktningen var det inga problem.
Resterande veterinärbehandlingar har inte nått upp till summan för att direktreglera och jag har glömt skicka in kvittona när jag samlat på mig summan, men det är knappast försäkringsbolagets fel :p

Senast ändrad:

*KL* angående Agria så har jag egentligen alltid varit supernöjd med deras utbetalningar men jag blev lite sur när jag skulle försäkra senaste hunden.
Jag ringde ett ombud, sade att jag skulle köpa en cairnvalp och ville fixa försäkringen innan hon kom hem. Plättlätt trodde jag då det funkat så på tidigare hundar.
Men nej, han behövde registreringsnumret vilket jag inte hade eftersom handlingarna var försenade från SKK. Jag fick nästan en utskällning för att jag (enligt honom) köpte en oreggad, oförsäkrad valp och att SKK minsann alltid skickade ut pappren i tid, det var en oseriös uppfödare som försökte lura mig :eek:.
Nu är det ju så att jag känner andra uppfödare och hundfolk och mycket väl vet att SKK sinkar tiden ibland och jag litade helt på uppfödaren.
Jag sade att jag skulle återkomma men ringde då ett annat ombud som var jättetrevlig och fixade försäkringen lätt som en plätt, det var bara att komplettera med registreringsnumret i efterhand.
Registreringsnumret och alla papper hann för övrigt ordna sig innan det var dags att hämta Skroff.

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 516
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 868
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag måste ha haft maximal otur när det gäller min självriskperiod på hästens försäkring. Mitt bolag har en fast självrisk per...
Svar
4
· Visningar
1 457
Senast: Angel
·
Hundhälsa Väntar in min 5e hund, första hanen. Har inte behövt bekymra mig om försäkring tidigare, alltid haft agria. Hade en väldigt skadefri...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 066
Senast: Annat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka