Hur mycket ska man bry sig?

Sv: Hur mycket ska man bry sig?

Har du försökt hålla en sådan kurs vida Studiefrämjandet? Deras tentakler når ju rätt långt ut och till mer än bara hundfolk. Studiefrämjandet i Gbg blev överlyckliga när jag kontaktade dem angående att hålla en föreläsning om "att skaffa katt". Vet att de har föreläsningar om att skaffa hund också.

Hmm, fler bra idéer, ska absolut kontakta dem.

Har du "kursschemat" för den kursen? Vore kul att jämföra med vad som ingår i SKK Köpa Valp

Det är nog inte så olikt SKK:s förutom hur jag börjar. Sista punkten tar jag bara med om jag hinner. (Var planen alltså)

Vid valpköp
• Välj inte ras, välj uppfödare
• Vad ska hunden ha dig till/Vad ska du ha hunden till?
• När du hämtar din valp
• En hund tar tid
• En hund kostar pengar
• Ansvar och lagar för dig som hundägare
• Avtal vid köp
• Fodervärd
• Försäkringar
• Köpa vuxen hund
• (Olika rasers sjukdomar)

Hej
Snyggt upplägg - även om det egentligen var Philosofia jag frågade om den schweiziska motsvarigheten. Tack för att du berättade....:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 849
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 091
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 979
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 224
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka