Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Ikväll är det avsnitt nr 2 och jag tycker helt enkelt att programmet förtjänar en egen tråd. Själv grät jag genom hela första... 12 13 14
Svar
269
· Visningar
40 870
Senast: Dorinda
·
Övr. Hund Ska få en långhårig collie till sommaren och funderar nu på halsband och sele som kan användas utan att skava pälsen. Funka det med K-9...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Vastgota
·
Hundavel & Ras Jag har nu passat en staffe över några månader och intresset för rasen har väckts rejält. Ju mer jag umgås med honom ju mer nyfiken blir...
Svar
11
· Visningar
2 513
Senast: Pancakes
·
Hundavel & Ras En vän söker ny jakthund och söker denna gången en hund för framförallt jakt på vildsvin. Men även en del älg kan det bli. Egen mark... 2
Svar
30
· Visningar
3 650
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag letar efter en typ av halsband som jag inte ens vet om det finns. Har googlat mig vilse och lägger nu mitt hopp till Bukes kunskap...
Svar
17
· Visningar
1 223
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Jag tänkte nu ta steget in i den riktiga hundnörd-världen och åka på en tävling som kräver övernattning. Någon som kan rekommendera ett...
Svar
9
· Visningar
994
Hundhälsa Min 11-åriga tik har druckit mer och vid ett par tillfällen uppvisat svag hälta. Urinprov hos vet visade "utspädd urin" och lite...
Svar
9
· Visningar
2 239
Senast: nilie
·
Hundhälsa Har en 10 månaders tax som fram till förra veckan aldrig haft problem med magen. I torsdags var hon lite lös i magen, men inget...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: MiaMaria
·
Hundavel & Ras Jag och min sambo har dom senaste åren väntat på rätt tillfälle för att skaffa en Rottweiler. Jag har haft en tik av rasen sedan...
Svar
9
· Visningar
1 392
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Hur har ni valt hundras? Varför just den? Känner ni i efterhand att det kanske inte var "er ras"? Och vilken ras passar då mig/oss tro...
Svar
16
· Visningar
1 648
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Nu verkar vi vara några stycken här med DSG, så jag tänkte att det kanske skulle vara roligt med en egen tråd? :) Vi har en tik, S, på... 8 9 10
Svar
185
· Visningar
23 081
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Kan man klippa en hund själv och vad behöver jag?
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Tajger
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt... 2
Svar
37
· Visningar
4 045
Senast: Ajda
·
Hundhälsa När någon beskriver (tex här på buke) att hunden plötsligt ändrat beteende; blivit tillbakadragen, aggressiv eller liknande ges ofta...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: superstar
·
Hundhälsa Tips på bra torrfoder till kastrerade hundar mottages tacksamt! :)
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag ärvde i höstas en snart 11-årig tik. Hon är en schäfer/rottweiler och var överviktig när jag fick henne, hon vägde 46 kilo. Jag har...
Svar
3
· Visningar
604
Senast: lislolaslo
·
Hundhälsa Hej! Jag har sedan 6 veckor tillbaka en liten rumänsk fd gatuhund. Tyvärr har jag upptäckt att personen jag köpt henne ifrån är väldigt...
Svar
7
· Visningar
4 667
Senast: lillebill
·
Hundhälsa Jag har haft hund för många år sen, huvudsakligen jakthundar. Vi borstade aldrig tänderna på dem, men det fungerade ändå, de hade ok... 2
Svar
21
· Visningar
2 117
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Priserna borde locka en hel del till att ta valpar tycker jag. 15 000 kr gånger 7 blir 105 000 kr för en kull med valpar som säljs efter... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 549
Senast: dobbis
·
Övr. Hund När jag så de härliga bilder som Migo lagt upp på en välmusklad Fridolf blev jag sugen på att se fler bilder på vältränade hundar... 21 22 23
Svar
451
· Visningar
68 224
Senast: Fisherling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCX

Hund, Katt, Andra Djur