Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Undrar om det finns några här som helt eller delvis livnär sig på hästrelaterad verksamhet och/eller har gått utbildning inom...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Siggelina
·
M
Hästmänniskan Jag köpte en häst i slutet på 2004, en vanvårdad vallack som jag succesivt gjorde enorma framsteg med. Han var inte trafiksäker, aldrig...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Senast: Midnightwalker
·
H
Hästmänniskan halloj! vad är det för regler egentligen när man ska transportera äldre hästar? hästen jag har tagit hand om i 7 år ska flytta. hon är...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hur hade ni utnyttjat en platta som är 4.90 x 7.60 i INNERMÅTT? På ena kortsidan finns en befintlig dörr som måste vara kvar...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: Jate Volim
·
Hästmänniskan Hur räknar jag ut hur mycket strö som går åt per år/häst i en lösdrift? Kommer ha djupströbädd med torv underst och halm ovanpå (och...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Vill veta vad folk tycker och varför. Jag anser inte att det är själviskt då man lämnar ut på foder oftast är att man inte har tid...
2
Svar
27
· Visningar
2 766
Senast: z0me
·
Hästmänniskan Har en fråga om hur man gör? Jag är helt novis på området. Jag ska köpa en häst från ett annat land men var och till vilka ska jag...
2
Svar
23
· Visningar
9 562
Senast: NilaD
·
Hästmänniskan Mina hästar har en hage som ingår i hyran. Denna räcker dock inte som åretrunt hage. Nu ska de på bete denna sommar, så det är ingen...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Vad är det för regler som gäller när man plockar in hästar från Danmark...vi hade nog tänkt köra ner och hämta själva..2-3 stycken...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästmänniskan Funderar lite på att inleda ett nytt projekt, nämligen att bygga 2 uteboxar och hyra ut dem, vill gärna ha lite tips, åsikter och...
Svar
9
· Visningar
1 659
Senast: Tosen_85
·
Hästmänniskan Kanske denna tråden borde vara någon annanstans....men tror det är större chans att få rätt svar här på senior. Hur är det med den...
2
Svar
36
· Visningar
8 117
Senast: Jeeves
·
Hästmänniskan Hur mycket besiktigar ni när ni köper häst? Jag är på hästjakt och har ev hittat en som finns drygt 45 mil ifrån mig. Hästen ifråga är...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: Tuvisen
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag ska välja till gymnasiet nu den första februari, jag trodde jag var säker på vad jag ville, men så klart fick jag världens...
2
Svar
35
· Visningar
3 351
Senast: juni_cool
·
Hästmänniskan Någon som har en aning om vad bara byggmaterialet för ett väldigt enkelt mindre stall skulle kosta på ett ungefär? Typ 4 boxar och liten...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag frågar nu det visa bukeoraklet hur jag ska göra. Jag ska flytta en häst snart (bil+släp), och det är ingen kort sträcka... Först...
2
Svar
25
· Visningar
2 547
A
  • Låst
Hästmänniskan Startade en tråd där jag ville se bilder på New Forest plus lite fakta om ponnyn.Tråden är borttagen eller kanska flyttade! Varför...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Camigween
·
S
Hästmänniskan Om det står så i avtalet mellan stallägare och hästägare... Samt att stallhyran skall betalas förskottsvis per kalendermånad innan den...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 985
Senast: Boj
·
C
Hästmänniskan som min fråga lyder kan man anmäla en sån?
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: saila
·
S
Hästmänniskan Hej hej. jag ska försöka komma in på hippologen 2008 och undrar bara om det är någon mer som ska söka in. Inte kul att vara själv :crazy:
Svar
15
· Visningar
1 584
Senast: GALOPP
·
Hästmänniskan Jag flyttar den 1 april till ett större stall där jag tänkt hyra ut ett par boxar (samt att vi ska få upp uteboxar..) Sadelkammaren är...
2
Svar
25
· Visningar
3 105
Senast: simplythetruth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar