Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har kännt nu en längre tid att jag är inte längre intresserad av hästar och ridning osv. Det känns helt enkelt inte kul med något...
Svar
16
· Visningar
3 586
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Ja, det nya marknadsföringskonceptet som filmar hästar på Flyinge. Vad tror ni om konceptet? Någon som anmält sin häst dit? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 614
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Är helt okunnig förutom att jag vet många säger plasten på ffa småbalar av hösilage är dyrt. Men visst är det ett gäng här som är rätt...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 758
Senast: Nelle
·
Ekonomi & Juridik Vi har ett litet stall på gården med 3 boxar. Vi har en häst och en familj vi känner har två hästar här. Än så länge så har de stått...
2
Svar
26
· Visningar
4 504
Senast: Casacha
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder, så undrar jag hur ni där ute sorterar bland åsikter och tyckande - hur gör ni för att hålla på ert eget? Själv...
2
Svar
30
· Visningar
3 420
Senast: Jen84
·
Ekonomi & Juridik Jag har en valack som jag har vetrinärvårdsförsäkring, har tänkt att teckna en livförsäkring men det har inte blivit av. Nu tror jag...
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: skjona
·
Hästmänniskan Hej! Har någon här tagit den nya utökade B-behörigheten? Hur går det till med övningsskörning, uppskrivning?, uppkörning, osv...
2
Svar
25
· Visningar
4 843
Anläggning Vi har ett "ridhus" (Eller "Ridrum" som vi kallar det) på ca 7x9m inne i vår ladugård. För två år sedan la vi in sand där, men det har...
2
Svar
22
· Visningar
5 676
Senast: via
·
Gnägg Idag fyller han 22 år, världens bästa Johan! 1991.05.31 - föddes i Karlskoga, blev på en gång en stor favorit hos uppfödarens dotter...
2
Svar
37
· Visningar
5 064
Senast: QRST
·
Ekonomi & Juridik När flyttar ni över hästarna till vinterhagen? Tar ni träckprov innan?
Svar
3
· Visningar
1 191
Senast: gylle
·
Svar
0
· Visningar
147
Senast: token
·
Anläggning Hej! Är det någon som har erfarenhet om (trä)kubbgolv och framför; är det någon som har ett humm om vad det kan åka på per kvm? Är på...
Svar
1
· Visningar
4 062
Senast: Monifa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte höra jag har betalat handpenning på en häst, jag fick inte vara med på besiktningen trots att jag meddelade att jag ville...
2
Svar
29
· Visningar
4 389
Hästmänniskan Jag har ett väldigt jobbigt problem i stallet där jag står. Som bakgrundsinformation kan jag säga att jag är 18 år och har en d-ponny...
2
Svar
22
· Visningar
5 820
Senast: Lavinia
·
Anläggning Shettisen har fått fång igen :( hon står på boxvila nu men ska få gå ut i sin hage snart igen, har gränsat av hagen så det bara är en 6...
Svar
15
· Visningar
3 645
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Sålde min häst på avbetalning till min tränare, har fått höra på omvägar att hästen inte mår bra. Så var ut och tittade till henne...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
12 281
Senast: Lobelia
·
Gnägg Jag efterlyser ett spel jag inte minns namnet på.. Det jag minns är att de voltar med bilen och hästsläpet.. sen ska man lösa massa...
Svar
5
· Visningar
1 918
Senast: Poisonous
·
Hästmänniskan Ska leta efter en ny medryttarhäst men tankarna bara snurrar i huvudet och jag känner mig smått uppgiven innan jag ens börjat. Hur...
2
Svar
20
· Visningar
3 304
Senast: Andrea1
·
Hästmänniskan Har ju hört att man inte ska tvätta håret för ofta ca 2-3 ggr per vecka och då undrar jag hur ni gör. Tvättar du håret varje gång du...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
18 902
Senast: gicageli
·
Gnägg Min finaste ängel fick akut avlivas igår pågrund av kolik som utan symptom pågått i veckor, kanske månader. Idag hämtades hon för...
Svar
14
· Visningar
2 113
Senast: skuggan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama