Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Hästmänniskan § 3 Avtalstid Avtalet gäller 6 månader, from tom Senast 1 månad före avtalstidens utgång så är det möjligt att förlänga avtalet på 6...
Svar
10
· Visningar
1 551
Senast: Grazing
·
Gnägg Hejsan! I mitt stall är vi få hästar och ägare. En av dem är en tjej på 11 år, hon har någon form av social inkompetens. Hon pratar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 080
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Stallplats hyrs, och hästen flyttas "plötsligt"... Kan stallägare begära en månads uppsägning? Har för mig att jag läst det...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Ekonomi & Juridik Har lånat ut häst sen 6månader tillbaka.Hästen 12år aldrig visat hälta innan.Nu är hästen halt på flera ben.Fodervärden har tävlat både...
Svar
14
· Visningar
2 370
Senast: Boj
·
Gnägg Jag och en kompis hade tänkt att göra en långtur i sommar på 2-5 dagar beroende på hur bra det fungerar (och hur ont i rumpan vi får ;)...
Svar
18
· Visningar
2 227
Senast: gadriel
·
Hästmänniskan Är det lönt att diskutera hästar och allt det innebär med ngn som inte förstår? :confused: Blev lite less när jag fick höra att en...
2
Svar
20
· Visningar
2 862
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Hej! Det är så att jag vill ha en egen häst. Jag har haft 3 egna innan och ridit ca 10 olika medryttarhästar. Just nu har vi inte råd...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 085
Senast: Russ
·
Ekonomi & Juridik Ska besiktiga en häst imorgon och har börjat fundera lite på praktiska detaljer kring köpet. Går hästen igenom besiktningen är ju tanken...
Svar
9
· Visningar
1 409
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Vet inte om jag la tråden rätt, Moderator får flytta på den annars :) Undrar bara vad som krävs för att få höja livvärdet på hästens...
2
Svar
37
· Visningar
3 544
Senast: Miaa
·
Hästmänniskan Hur långt åker ni? Hur mycket orkar man resa om man jobbar heltid och vill vara i stallet varje dag? Nu letar jag stallplats och det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 858
Senast: Ajda
·
Gnägg Är det verkligen så att dom blir mobbade på riktigt eller är det någon man bara hör? Min häst har aldrig gjort något innan men nu...
2
Svar
25
· Visningar
3 763
Gnägg Många i dressyren i Skandinavium har fårskinn under sadeln.... Har alla hästar ont i ryggen? Eller hittar de ingen sadel som passar??
2
Svar
28
· Visningar
3 686
Gnägg Och nej, jag tänker inte sälja hästen men skulle vara intressant att höra vad andra tycker! Flytta gärna om tråden ligger fel! Min...
Svar
2
· Visningar
1 476
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hästen tyckte att det var en god idé att bralla loss ordentligt igår. Naturligtvis var jag tvungen att göra en ofrivillig avsittning som...
Svar
4
· Visningar
3 663
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vet inte om det redan finns en miljon trådar om detta, det är första gången jag startar en tråd, men jag har inte hittat...
2
Svar
31
· Visningar
4 269
Senast: Sandan
·
Ekonomi & Juridik Vi har en häst i stallet som vi anser far illa. Vi andra tjejer i stallet försöker ständigt prata med tjejen att det gått förlängt & att...
2
Svar
32
· Visningar
4 769
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Halloj!! Ursäktar om det hamnat i fel forum, isåfall ber jag moderator snällt flytta, visste inte riktigt vart posta detta...
Svar
19
· Visningar
1 664
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Hej! Jag vet inte om tråden hamnat rätt men är lite dålig på sånt;) Igår blev jag ganska taskigt behandlad i stallet:( och behöver...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 135
Senast: Zephira
·
Ekonomi & Juridik Nu är det eventuellt aktuellt att sälja min älskade pärla till den nuvarande fodervärden som har bett om ett prisförslag men jag vet...
2
Svar
22
· Visningar
3 095
Senast: Ajda
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik ...som av någon anledning rensades bort. Stöder Bukefalos moderatorer de här oseriösa aktörerna inom hästnäringen genom att rensa bort...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 999
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar