Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan När ni bestämt er för att ta bort er häst, vad har ni sparat för grejor? Skor, fläta etc? Jag tar foton som en galning just nu och...
2
Svar
24
· Visningar
4 060
Senast: Coolfrees
·
Hästmänniskan Går just nu i hästköpartankar (några pusselbitar som saknas så bara spekulativt än så länge), och har börjat kolla igenom annonser men...
2
Svar
24
· Visningar
2 525
Senast: Blandrastik
·
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Debija
·
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Debija
·
Gnägg Tja som rubriken lyder.. Hur hittade ni varandra medryttare-hästägare? Vad tycker ni är rimliga krav att ställa på sin...
2
Svar
32
· Visningar
2 415
Senast: Ioxia
·
Ekonomi & Juridik Ni som har en egen hästgård, vad har ni att erbjuda? Tänker både om ni har ett företag men även om ni till exempel hyr ut boxplatser...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Har ett litet dilemma. Köpte i höstas en häst för inga pengar alls. Säljaren var en tonårig tjej som uppgav att hästen stått ett halvår...
Svar
10
· Visningar
2 717
Hästmänniskan Har precis fått min drömhäst besiktad helt utan anmärkningar och nu är hon redo att bli min. Problemet är att jag åker iväg på en resa...
Svar
9
· Visningar
1 409
Senast: Attaquer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har schlatter och får ofta ont i mitt knä när jag rider. Är det någon som har/haft knäproblem och har något tips på stigbyglar...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: susanne
·
Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst och köparen vill återlämna den. De hänvisar till konsumentköplagen, att de har 10 dagar på sig att reklamera...
2
Svar
32
· Visningar
4 804
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag har ingen aning vart jag ska lägga den här tråden så flytta gärna isf :) Som rubriken lyder så har jag planer att flytta...
Svar
16
· Visningar
3 163
Hästmänniskan Många lustiga begrepp svävar runt bland hästannonser, bland annat den i rubriken. Den tycks verka självklar till första början, men...
2
Svar
28
· Visningar
3 005
Senast: Billy
·
Ekonomi & Juridik Hur bokför man en häst som används i ridskola? Är det en inventarie eller? Hur är det med veterinärkostnad och hästläkemedel, var...
Svar
6
· Visningar
4 335
Senast: LECH
·
Hästmänniskan Nu ikväll när jag var i stallet så hör jag bonden som arrenderar åkern bredvid min hage komma med traktorn. Det är ju inget som förvånar...
Svar
18
· Visningar
2 676
Senast: Nielaa
·
Hästmänniskan Hur vanligt är det att man håller unghästar oförsäkrade? Jag har planer på att shoppa mig en åring och i min värld så försäkrar man...
Svar
13
· Visningar
1 372
Senast: Roheryn
·
Anläggning Det finns planer på att byta ut stängslet på en mindre äng som nyttjas till ponnybete och jordvärme. Jag försöker klura lite på vad...
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: Cilva
·
Anläggning Vad tar ni i hyra/betalar ni i hyra på sommaren? vad ingår då? Ren och skär nyfikenhet! :D
Svar
3
· Visningar
879
Senast: lady_vip
·
Gnägg Hej, min häst är frysmärkt så jag kom på en sak jag undrar. Hur går en frysmärkning till och vid vilken ålder görs det?
Svar
1
· Visningar
638
Senast: trollmamma
·
Gnägg Jag och min medryttarhäst är verkligen "liten och stor" tillsammans haha. Jag är bara ca. 160 cm lång (med väldigt korta ben!) och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
18 640
Senast: Van Remo
·
Gnägg Jag har en alldeles underbar, fantastisk häst med kapacitet utöver det vanliga. Vi har gjort en lång resa tillsammans och jag har haft...
Svar
11
· Visningar
1 923
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka