Helt rätt! Jag bor i norra Sverige o denna är längre upp i norr. Självklart finns det fler hästar att kolla på, men då antingen i 60.000 kr uppåt klassen eller hästar som inte alls är av intresse (för stora, travare Eller ännu yngre hästar).
Bor man i norra Sverige så finns det inte så många till salu. Finns 3 ponnyer i hela mitt län ute på nätet till försäljning).
Var tittar du? inget län har färre än 12 ponnyer till salu på hastnet? och det är inte den enda salusiten.
Någonstans får jag intrycket att du vill att det ska vara besvärligt. Visst urvalet nära dig är säkert inte lysande men det tog mig 2 minuter att kolla upp att det finns långt mer än 3 ponnyer (din utsago om saluponnyer i dit län) till salu i ditt län oavsett vilket norlandslän och nej alla var inte dyra tävling tävlingsponnyer och det bara på en salusite jag kollat och under 2 minuter, inte något långdraget letande över dagar och veckor.Självklart finns det hästar till salu men jag är inte villig att betala 50' uppåt!
Jag har gått igenom alla sidor med köp o sälj mm.
Det finns otroligt många msv ponnier till salu i norrland har jag märkt. Fler än skogsmulle hästarna tycket jag.
Nu verkar du ha blivit förtjust i en ponny som du inte ens träffat, och den kan säkert både bli kanonbra eller katastrof för dina barn. spelar det ingen roll om ponnyn passar barnen så köp efter dit hjärta, men ska barnen ha en bra chans på en lämplig häst för dem så är en beprövad snäll äldre mer lämplig.