Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

F
Hästmänniskan Hej! Är det någon som har samma problem som vi i stallet? I våra täcken, schabrak och benlindor osv. "bildas" larver i "luddiga"...
Svar
4
· Visningar
1 660
Senast: Fjollan
·
L
Hästmänniskan Vad kostar en bra dressyrhäst idag? Krav: Bra gångarter, ca 1.65 hög, men maffig, minst grundriden med kapacitet för ca MSV-St Georges...
Svar
10
· Visningar
1 632
Senast: NiraK
·
Hästmänniskan Är det nån som vet var man får tag i de eluppvärmda vattenkopparna som gör att man kan ha vatten ute till sina kusar året runt. Har...
Svar
12
· Visningar
3 296
Senast: Inte_Ung
·
B
Hästmänniskan För de som inte vet att jag har stora funderingar på att köpa foderhästen så vet ni det nu iallafall. Hästen är en 10-årig...
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: workaholic
·
R
Hästmänniskan Jag har hamnat i den sitsen att jag måste byta stall, och i de stallet jag står i nu så har vi delat på kostnader för ex. reperationer...
2
Svar
24
· Visningar
2 029
Senast: RebeckaKihlberg
·
P
Hästmänniskan Jag ska gjuta lite i golvet i stallet... Har tagit bort ett gammalt foderbord o ska göra boxar där... Finns det någon här som vet om...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: Piddemannen
·
Hästmänniskan Fick hem en ettåring för ett tag sedan som åkte i en sån hästbuss som kör genom landet, vi betalade innan det in 5000 till ägaren och...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Francess
·
Svar
16
· Visningar
1 776
Senast: Zaskia
·
L
Hästmänniskan Är det nån som lånat pengar för att kunna köpa sin häst? Jag har tidigare studerat men har nu äntligen fått jobb! :) Jag tjänar hyfsat...
Svar
12
· Visningar
2 997
Senast: Mynta2
·
M
Hästmänniskan Jag har bestämt mig för att utbilda mig till hovslagare. Jag vet dock att det är mycket svårt att komma in på utbildning pga många...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: malgerud
·
Hästmänniskan Ni som kan. Jag ska grusa min stallplan med fint grus/grov sand för att även kunna ha den att träna på. Vill ha ett fast underlag...
Svar
1
· Visningar
1 626
Senast: Mathias
·
M
Hästmänniskan Hur stora boxar har ni till era hästar?? Vi ska bygga flera boxar i stallet. det är en gammal ladugård som ligger i ansluting till...
2
Svar
29
· Visningar
4 508
Senast: Fritte
·
C
Hästmänniskan Om jag rider på en anläggning med mycket dåligt underlag och detta leder till skada på mig och hästen tex via omkullridning vems är...
2
Svar
20
· Visningar
2 126
Senast: alfa460
·
N
Hästmänniskan Vad tycker ni fungerar bäst? Spån på bal kostar ju nu för tiden multum :crazy:
2
Svar
21
· Visningar
2 039
Senast: mizz_perfect
·
I
Hästmänniskan Jag håller på att inreda ett stall och har kommit så lång till att jag ska bestämma mig för vilka färger jag vill ha i stallet...
2
Svar
31
· Visningar
3 890
Senast: mizz_perfect
·
Hästmänniskan I vår grannby så står ett ca halvår gammalt föl helt själv i ett stall. Hon skildes ifrån sin mamma för någon månad sedan väldigt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 539
H
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga tråden, men antaratt lite hör hit. Om jag hoppar av skolan, kan jag då praktisera och få 3000kr som en...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Havregryn
·
S
Hästmänniskan Har trots halvtaskig ekonomi just nu ändå planer på att göra en liten ridbana på gården. Problemet är att det är mycket träd, ojämt och...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: beauspirit
·
Hästmänniskan Jag hade innan ett hbl var försäkrad i A*ria. (5000kr liv och 25000kr veterinärvård) för det betalade jag 2200kr per år. Har nu en vbl...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: ScissorHands
·
P
Hästmänniskan börjar tröttna på att hästen blir okontrollerbar i vissa lägen. nu har han stått ett tag pga att han var svullen i en sena. men vet. har...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: bengall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama