Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har fått erbjudande om en nyrenoverad wascator med 1 års garanti för 8000:- , men jag tycker att det låter dyrt. Vad har ni andra...
Svar
5
· Visningar
2 013
M
Hästmänniskan Hej Har ni några bra förslag på aktiviteter som man kan anordna på ridklubben för att öka sammanhållningen o klubbandan. Jag vill gärna...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: vippan
·
Hästmänniskan Jag har planer på att skaffa häst i början av nästa år, och har börjat fundera på priset för en stallplats. Där jag rider nu (och det...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: Notorius
·
N
Hästmänniskan Vet inte om detta hör hit, men iaf: Jag har helt oväntat fått möjlighet att importera hem en valfri ponny lr häst från polen. Tanten...
2
Svar
20
· Visningar
1 668
Senast: Notorius
·
S
Hästmänniskan hur funkar det?? En nära vän har hittat en halvblodskorsning för 25 000 som verkar intressant. Några problem; Hästen har ingen...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: Hera
·
Hästmänniskan Om man nu köper en relativt "dyr" häst så är det ju hiskeligt dyrt att bara ha A1-försäkring. Ni som har hästar värda mycket pengar, hur...
Svar
8
· Visningar
1 558
Senast: Rotterö
·
Hästmänniskan Finns det några sådana här? Eller som jobbat som det? Jag vill gärna höra lite om hur det är, vad man får göra och så. Hur ser en...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: eldione
·
Hästmänniskan Nu är det dags att fräscha till stallet. Nån som har tips på boxtillverkare som även gör boxar passande A-ponny? :) Nästan alla...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: Dragonfruit_
·
Hästmänniskan Är det någon som har/ridit i ett ridtält? Hur är det? Är det som ett ridhus? Finns det några nackdelar/fördelar med ridtält? Var går...
Svar
11
· Visningar
4 407
Senast: Mynta2
·
Hästmänniskan Jag var o tittade på en gård igår. Den hade totalt 4 ha varav 1,5 var vall och resten lövskog. Skogen skrämmer mig ärligt talat. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: TomasN
·
M
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket forum det här passar i men jag prövar här :confused: . Vi har fått sorkar i hagen som är vår sen sommar hage...
Svar
8
· Visningar
2 525
Senast: maskros17
·
N
Hästmänniskan Jag har en bekant som importerat en häst från tyskland (den kom i veckan). Problemet är att den häst som lastats (oklart VEM det är som...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: Ramona
·
S
Hästmänniskan I vår kommun (i Stockholms län) finns ett antal ridskolor som i de flesta fall är privatägda. Så finns även en liten ridskola som drivs...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: alpha
·
H
Hästmänniskan Om en häst/ ponny kommer in till Sverige med polskt hästpass, vad gäller då?? Säg att hästen/ ponnyn ska stanna runt två år i SVerige...
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag blir förundrad när jag läser hur många hästar en del har...Alla kan ju inte bo på egen gård i urskogen, eller? Om man är...
2
Svar
30
· Visningar
2 927
Senast: nitroglycerin
·
D
Hästmänniskan Var ute och red idag och fick skäll av en gubbe att jag inte får rida igenom hans gård, får jag det?? Vägen går igenom hans gård och...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: Inte_Ung
·
N
Hästmänniskan Är det någon som har importerat en sadel från USA? Jag har funderingar på att göra det och skulle vilja veta vad det kostar att få hem...
2
Svar
30
· Visningar
3 910
Senast: NightOwl
·
L
Hästmänniskan Om inte jag minns fel, ska man vid hobbyverksamhet spara alla kvitton med utgifter för att när man får inkomst på hästen kunna kvitta...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: Ylva
·
Hästmänniskan Jag horde idag att importerade hastar och ponnier nu maste rontgas for att kunna forsakras. Ar detta sant? Vad ar resonemanget bakom de...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Peep
·
S
Hästmänniskan :confused: Hej! Jag ska eventuellt ta en häst på foder. Det är första gången jag gör det så därför undrar jag vad det är som gäller då...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: taccotad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama