Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har funderat på det här med att start turridning. Hur svårt är det? Vad behöver man tänka på? Vad kan man få in i pengar/ månad och...
Svar
2
· Visningar
1 557
Senast: corvette
·
Z
Hästmänniskan hejhej jag håller på att skriva en uppgift till skolan och undrar hur långt avstånd det måste vara mellan stall/ridskola och ett...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: anja
·
Hästmänniskan Vem är det som bär ansvaret vid en olycka som beror på bristande underhåll av ett tak? Om någon trampar igenom ett hål i ett tak, på...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: ankans
·
Hästmänniskan Har försökt leta både här och på djurskyddsmyndighetens hemsida, men inte hittat just bestämmelserna angående utevistelse. Om jag har...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Finns det någon som är haj på det är med att dra släp??? På regbeviset (bilens) står det: "För att bilen ska få framföras med B-körkort...
Svar
18
· Visningar
3 169
Senast: Moniq
·
Hästmänniskan Hit med alla bilder på era stall, gårdar osv. Jag fullkomligt älskar sådana trådar :love: och det var så länge sedan sist ju...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: CallMeAce
·
Hästmänniskan Vad ar det basta larmet i stallet? Det maste val vara ett tystlarm av nagot slag. Eftersom hastarna ar inne i stallet, sa kan man ju...
Svar
10
· Visningar
2 607
Senast: cocette
·
G
Hästmänniskan Har fått en ny häst till stallet som visar sig vara en riktigt :devil: på att ta sönder andra hästars täcken. Hästen i fråga har redan...
2
Svar
25
· Visningar
2 966
Senast: Kivina
·
Hästmänniskan Har några hästar på lösdrift och har hittills fodrat ensilaget på golvet inne i ligghallen. Men på grund av att det blir mycket spill...
Svar
6
· Visningar
3 280
Senast: bambi82
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle vilja veta vad ni råkat ut för på era ridturer eller omkring ert stall eller verksamhet. Tex Utskällningar...
2
Svar
35
· Visningar
2 534
Senast: Juzzzen
·
J
Hästmänniskan Jag tänkte fråga någon här om råd angående hästköp. Jag ska ev. köpa ett varmblods sto på 6år som har stått nu i några månader och är...
Svar
11
· Visningar
927
Senast: jana83
·
Hästmänniskan Jag ska köpa en ny ponny, vart köper jag färdigskrivna kontrakt? Vad ska jag tänka på vid köpet? Hur gör ni när ni släpper ihop två...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Coffeaclub
·
J
Hästmänniskan Jag undrar om någon vet vad en veterinärbesiktning kostar om man skall ta ut en veterinär till ett stall?..samt vad som krävs för att få...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: amalia
·
Gnägg Jag och min prins Gyllir från sollentuna. (Den fina fuxen)
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Michis
·
Hästmänniskan Exakt vad är det som krävs för att kunna starta upp ett stuteri? Vad bör man tänka på, kostnader? Hur kommer man igång med hästar...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Barnardo
·
K
Hästmänniskan Hel allesamm e såhär att jag ska skaffa foderhäst och måste veta följande: Vad kostar: * En vanlig hästbesiktning? *...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Robin1
·
  • Låst
Hästmänniskan Jag försökte få lite svar tidigare gällande stuterier men känner att jag behöver lite mer direkta svar, så jag försöker igen! Vad är...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Lobelia
·
M
Hästmänniskan Jag ska skriva ett fodervärdsavtal som jag ska ha ett exemplar och fodervärden som ska ha min ponny ska ha ett exemplar. Men problemet...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Mirrah
·
Hästmänniskan får man ta in i stallhyra utan att få beskatta det? Man få ju ha en viss inkomst per år utan att skatta men var ligger gränsen?? Eller...
Svar
19
· Visningar
1 533
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Har varit borta i helgen och kommer att vara iväg några helger till här inom kort. Så granntjejen (15 år) har tagit hand om mina 2...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: _Ishästen_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama