Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej! Ja har provat en fullblodsvalack 5 år för 50 000 som är jättefin att rida och ligger jättebra till i utbildningen men vi fick reda...
2
Svar
27
· Visningar
5 531
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Alltså jag har blivit helt såld på rasen. Aldrig sysslat med islänningar tidigare. Ni som kan rasen, berätta allt om den. Läser man...
Svar
19
· Visningar
1 764
Senast: yennork
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag är intresserad av att starta ett eget litet hästföretag, men funderar över vad jag skulle kunna fokusera på? Vet ni något som...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 506
Senast: Lalinea
·
Anläggning Ska måla ett stalltak(ohyvlade brädor).Hur ska jag gå till väga och med vilken färg ska jag måla?
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: warg
·
Anläggning Ska sätta upp elband ca 4 cm breda. Vilka isolatoter är bäst att använda?
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Daisy
·
Gnägg Finns det någon som har koll på vilken färg ridborgarmärket har haft olika år? Klarar vi av att gemensamt göra en komplett förteckning...
Svar
14
· Visningar
2 495
Gnägg Hur dumt är det att köpa en dponny som är 6år och som nu är 147cm? Hur stor är risken att den växer över och blir liten stor häst...
2
Svar
33
· Visningar
4 340
Senast: Lobelia
·
Anläggning I all denna torka så verkar det bli ett till höbristår här i Uppland. Jag har mina 4 hästar på 12 ha insått vallbete. Tanken slog mig om...
Svar
14
· Visningar
3 311
Senast: Ottisen
·
Ekonomi & Juridik Ska ev köpa en häst som är besiktad i slutet av maj med "rena" papper. Om jag köper den typ i veckan bör man besikta om den eller räcker...
Svar
12
· Visningar
1 789
Senast: mackan
·
Anläggning När börjar ni slå hö? Denna vår och försommar har ju varit extremt ovanlig. Värme och torka så det står härliga till. Har sett att...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 156
Senast: Rifer
·
Anläggning Hej Jag funderar på bygga stomme till ridhus som lösvirke. Jag är ute efter ritning eller möjlighet att besöka ett ridhus byggt med...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Hojder
·
Ekonomi & Juridik Har Ridhäst Bas på mitt sto som förhoppningsvis kommer att få sitt första och sista föl nästa år. (A1 liv 50', A1 vet. 100'). Blir inte...
Svar
10
· Visningar
1 608
Senast: HannaZ
·
Anläggning Jag funderar lite på om det går att bygga/ställa upp något i sommarhagen för att ge möjlighet till skugga. Vind- och regnskydd vore...
Svar
9
· Visningar
2 988
Anläggning I somras grävde vi bort ett parti stånds som hade etablerat sig i vinterhagen. Tyvärr har vi förstås inte lyckats få bort alla rötter...
Svar
6
· Visningar
3 109
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Vi har haft våra hästar uppstallade på samma gård i flera år. I kontraktet står en viss summa angiven för hyran, i vilken ingår hö och...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
17 062
Senast: MissFideli
·
Gnägg Var 17 lägger man denna tråd då? Hursom. Det kan väl knappast gått någon förbi att det blivit en insekts-invasion nu i värmen. Det har...
Svar
14
· Visningar
2 446
Gnägg Vilket är enligt dig det finaste namnet ett sto kan ha? Går i tankarna på att byta namn på min häst. Anledningen vill jag helst inte ta...
Svar
17
· Visningar
31 513
Senast: Görel
·
Hästmänniskan fick i dag gå till dom evigt gröna ängarna. Så tomt och meningslöst allt blev...jag var inte beredd, det gick så fort...det känns som...
Svar
15
· Visningar
2 107
Ekonomi & Juridik Jag har en liten udda fråga? Men om man är sjukpensionär eller sjukersättning så får man inte ha någon annan inkomst än det som...
Svar
11
· Visningar
2 315
Hästmänniskan När jag flyttade hit hittade jag en medryttarhäst inom några veckor. Sen ställde jag en fråga i ett forum på FB om var man kunde ta...
Svar
19
· Visningar
2 400
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama