Japp, jag syr tyvärr inte men jag har seriöst reagerat På priserna på ridbyxor.
Så var det förr , kronan är rekordsvag och ingenting ser egentligen ut Att stoppa försvagningen. Om inte en högkonjunktur stoppats försvagningens vad ska då stoppa försvagningen av kronan?
Sadlar säljs För 40 lapp och ingen reagerar. " jo men en sådan behöver jag en ny sadel är nödvändigt". 40000 en del är bomlösa eller enklare typ av bom. 30 000 kostar hästen men sadeln kan kosta 40 000 ungefär.
Seriöst ridbyxor, träns och sadlar tror jag på. Allt miljövänligt garvat naturligtvis. Naturligtvis form den som har kompetens inom området.
Kanske måste allt sys av robotar. Möjligen.
Det känns som om du har en orealistisk syn på kostnader och löner.
Miljövänligt garvat läder, typ Tärnsjö då kanske (vet inte om de är så miljövänliga i garvningsmetod, i och för sig???).
Selar kostade drygt 30000kr där, svensktillverkade.
Så inte blir det billigt.
Men du kanske menar att TS borde starta ett nytt exklusivt svenskt märke och börja slåss med de dyra fabrikaten?
@mmh : om du inte vet vad du är bra på eller vill företaga inom, lägg ner idén.
Skaffa dig en vanligt utbildning och/eller ett vanligt jobb i stället. Och fundera vidare i lugn och ro tills du hittar den där idén som du brinner för och fundera då på om den är realiserbar.
För att kunna slå dig fram inom hästföretagare behöver du ha något alldeles extra att erbjuda, för att "sno åt dig" kunder från befintliga företag.
Det verkar vimla av unga kvinnor som vill vara hästföretagare. De erbjuder massage åt häst med mera. Ofta lite för enkla/okvalificerade tjänster, eftersom den stora numerären inte kan vara de extrema spetskompetenserna.
Och de här entusiastiska kvinnorna kan sällan leva på sina tjänster.