Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag har hört siffror florera angående minsta parkeringsavstånd mellan hästtransporter på tävling, men hittar inget skrivet någonstans...
Svar
0
· Visningar
894
Senast: Fredag
·
Ekonomi & Juridik Vad har jag som markägare för rättigheter? Jag vill bli av med skiten men försäkringsbolagt hämtar det inte! Det var inte mitt men...
Svar
1
· Visningar
1 234
Hästmänniskan Ni kommer från stallet en 20 tiden och går i duschen en 21:30 (eller senare) och sedan sängen. Orkar ni då byta om, eller traskar nu...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 792
Senast: kvandi
·
Hästmänniskan Även om ett hästköp ligger många år fram i tiden så är det ändå väldigt underhållande att titta på hästannonser,och tanken har då slagit...
Svar
8
· Visningar
2 612
Senast: Esterpuma
·
Hästmänniskan Jag har fått alla möjliga lustiga mailsvar på mina annonser men denna tog nog priset: "Hej jag bjuder 25 000 kr för din häst. Ring"...
2
Svar
20
· Visningar
2 795
Senast: Titania
·
Anläggning För knappt tio år sedan målade jag stallet med silikatfärg. Det var väldigt populärt då men nu kan jag inte hitta det någonstans? Har...
Svar
5
· Visningar
2 472
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder så undrar jag vad ni har fått för otrevliga kommentarer från okända människor då ni rört er på "vanliga"...
2
Svar
30
· Visningar
5 039
Senast: Verdandi
·
Ekonomi & Juridik Ska sälja min häst till en tjej som vill ha honom på prov en månad först, hur gör jag? Skriver vi ett vanligt köpekontrakt där det står...
2
Svar
21
· Visningar
4 392
Senast: lovfisen123
·
Hästmänniskan Hittade en gammal tråd från 2005 som handlade om Jällaskolan.. känns inte så rättvist.. :rofl: Nån som har gått där? Vad finns att säga...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: norrgard
·
Anläggning Finns en hel del trådar om hur man bygger om en befintlig ladugård till stall men hittar inte riktigt det svar jag söker. För det...
Svar
18
· Visningar
4 335
Senast: Trissa
·
Ekonomi & Juridik En kompis och jag satt i roligt samtal idag om vem som äger "mina" hästar. Jag står som ägare hos ASVH samt på köpekontrakten men de är...
Svar
16
· Visningar
3 374
Senast: Tacitus
·
Svar
0
· Visningar
129
Senast: ducell
·
Anläggning Vi håller som bäst på att renovera vår gamla ladugård. I den del som vi ska inreda stall finns det idag ett gjutet betonggolv, i två...
Svar
6
· Visningar
4 999
Senast: Lejonelle
·
Anläggning Ska bygga stall hemma i befintlig byggnad. Jag har en häst som är 152 cm i manke och en som är 128 cm i manke alltså en liten häst och...
Svar
13
· Visningar
1 739
Senast: Gelina
·
Hästmänniskan Mina fötter domnar vid ridning... det kommer efter kanske en kvart i sadeln (det innebär att efter en timme känner jag knappt mina...
Svar
8
· Visningar
3 341
Senast: tindra
·
Anläggning Om ett stall byggts i slutet på 80-talet och då blivit godkänt, gäller det ännu idag att stallet då är godkänt? Är det vid ombyggnation...
Svar
17
· Visningar
3 680
Senast: Chili
·
Hästmänniskan Min medryttare har ca två dagar i veckan. Oftast då jag har kvällsskift,men ibland händer det att hon får en dag då jag jobbar morgon...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: Gimlan
·
Ekonomi & Juridik Ja vad vill ni se för kvalitéer hos ett företag, speciellt inom hästnäringen. Vad är viktigast för er när ni lämnar bort er häst? Hur...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Ja, vad gör man? Behöver lite perspektiv. . Har nyss fått meddelande utav gamla hästens nya ägare som meddelar att hon tänker sälja...
Svar
9
· Visningar
2 647
Senast: Yttik
·
Ekonomi & Juridik Behöver man ansöka om nytt namn på stuteri för halvblodsuppfödning till någon instans? Ser ibland i tidningen Ridsport om nya namn på...
Svar
3
· Visningar
2 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp