Sälja med prövotid? Betalning?

Sv: Sälja med prövotid? Betalning?

Jag hade en häst på prov under en månads tid och det är jag väldigt tacksam för eftersom att han ganska så snart visade att han hade en hel del problem. När ägaren lämnade ut hästen till mig så besiktigade hon honom och när jag lämnade tillbaka honom så besiktigade jag honom. Vi bodde bara ett par mil ifrån varandra så hästen slapp åka över halva Sverige.

Jag hade nog själv inte velat skicka en häst på prov allt för långt bort och till någon jag inte känner till tillräckligt väl just på grund utav alla skräckhistorier som man har hört men är det inte långt bort och man vet på ett ungefär vad det är för människa man lämnar ut sin häst till så varför inte? Bara man skriver ett ordentligt kontrakt.
 
Sv: Sälja med prövotid? Betalning?

Förlåt ! Om mitt inlägg inte gick att förstå. Men har varit vaken i 24 timmar och har över 40 graders feber så jag får skylla på det!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 693
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 758
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 817
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp