Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är det någon som har gjort regn/vindskydd av ett sk lastbilsskåp? Jag har just köpt ett som jag tänkte placera i hagen. Det är nästan 9...
Svar
2
· Visningar
1 432
Senast: Tussemaja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vill egentligen bara skriva av mej i ren frustration. Idag var jag och fyra vänner ute och red. Vi ser att det kommer en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 487
Senast: Sar24BB66
·
Ekonomi & Juridik Hej! Flytta tråden om den ligger fel moderatorn. Jag har fått hem en inackordering i veckan och skulle nu vilja be er det kloka...
Svar
18
· Visningar
1 831
Senast: day
·
Hästmänniskan Hej! Vill skaffa ponnyer! Behöver man skaffa något typ av tillstånd från länsstyrelsen eller annat för att bygga om en redan...
2
Svar
24
· Visningar
5 524
Senast: a1agnlju
·
I
Hästmänniskan Har satt ut hästen på annons och tänkte låna ut henne på foder. Självklart med ett avtal. Har en som är intresserad som anser att det är...
Svar
18
· Visningar
2 516
Senast: Karre
·
Ekonomi & Juridik behöver man bygglov för att bygga en till box? stallet har 5 boxar och nu byggs det en till. men kräver man bygglov på den boxen? inte...
Svar
2
· Visningar
1 367
Senast: hast_tokig
·
Ekonomi & Juridik (passar inte tråden här får en moderator gärna flytta den) Jag gillar kika på hästmarknaden. Dagligen ser jag både köpesannonser och...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 570
Senast: Görel
·
Anläggning Som rubriken säger, måste man ha bygglov för att bygga paddock? Tacksam för svar! :)
Svar
7
· Visningar
12 108
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Finns det någon här som känner till fall där djurrättsaktivister har försökt (för-)störa ryttartävlingar, eller travlopp eller...
Svar
1
· Visningar
1 343
Senast: Albatross
·
S
Ekonomi & Juridik Kan man bestrida en faktura efter sista betalningsdag? Kan man bestrida en påminnelse?
Svar
11
· Visningar
14 845
Ekonomi & Juridik Ni som har stallturer i kollektivstall.Alltså någon tar morgon, en annan em och tredje kväll. Hur tänker ni när det är fredag kväll...
Svar
14
· Visningar
1 861
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Planerar att skaffa shetlandsponnys. Dom kommer att gå utomhus 24/7. Funderar på att bygga lösdrift/vindskydd på ett ställe...
Svar
12
· Visningar
3 126
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Kan man häva ett köp av en häst som visar sig ha exem? Hur gör man vart vänder man sig? Inte jag som har problemet, men ville ha lite...
Svar
8
· Visningar
1 746
Senast: giffan
·
Anläggning En kompis till mig tipsa om att göra en billig ridbana. Man skulle harva upp en åker (vi har en åker som vi tänkte ta en del och göra...
Svar
5
· Visningar
3 341
Hästmänniskan För några år sedan kommer jag ihåg att det gjordes ganska ordentlig reklam för dessa hästbyar, i alla fall i hästsammanhang. Idén låter...
2
Svar
24
· Visningar
6 791
Senast: Lobelia
·
Anläggning Ofta när det kommer upp frågor om hur människor har råd att ha häst så skriver människor att man har en billig stallhyra, men vad är en...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 208
Senast: mne
·
Anläggning Då mitt stall brann ner för ett par veckor sedan så ska vi nu bygga nytt! ( Inga djur eller människor skadades!) Jag har svår...
2
Svar
35
· Visningar
6 079
Senast: Boerperd
·
A
Anläggning Vi fick i våras överta grannes arrende på en hage, den hagen skall av oss i första hand användas som "vinterhage", det är bara under...
Svar
9
· Visningar
2 595
Senast: lewellyn
·
Gnägg freja provar sidepull
Svar
0
· Visningar
150
Senast: fjordfreja
·
Anläggning Stall för ca 6 hästar, samt sadelkammare/foderutrymme. Funderar på vart priserna på "nyckelfärdiga" stall ligger på? blir det...
Svar
2
· Visningar
2 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp