Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Läste i en annan tråd (som jag nu inte hittar) om någon som beklagade sig för blåsten i en paddock och då blev tipsad om att sätta upp...
Svar
7
· Visningar
2 566
Senast: Magica
·
Hästmänniskan OJ såg att jag postat tråden fel... snälla flytta den:crazy: Hej allihopa! Jag har hittat en trevlig välutbildad herre som jag är...
Svar
9
· Visningar
2 733
Senast: Amelia
·
Hästmänniskan Ja, jag är inte ung längre och det känns. Igår skrittade jag ut en extra sväng på Leo efter ridpasset och jag kunde knappt komma av...
Svar
8
· Visningar
6 948
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Ska försöka korta ner historien lite... Vi skulle ju köpa en ponny till våra barn. Vi hittar en liten raring, som jag då vill ha på...
Svar
15
· Visningar
1 907
Senast: Highcat
·
Anläggning Vi kommer att överta ett stall med tillhörande hagar. Nu har ju ingenting gjorts åt hagarna åtminstone under de senaste 6 åren. Det har...
Svar
5
· Visningar
1 616
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Ny lag träder ju i kraft i januari nästa år. Så hur kommer ni göra? Jag har alla papper betalda för mitt E kort och kommer då ta det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
14 527
Senast: athena
·
Hästmänniskan Har ju varit visst strul vid stället jag står på och har funderat på att flytta. Sökt men tyvärr finns det rätt dåligt med utbud, har nu...
Svar
7
· Visningar
1 649
Senast: tgd
·
T
Anläggning Är de bra eller dålig med gummiflis? Hur mycket ska man lägga på ridbanan? Vad kostar det ungefär? Och viktigast av allt var får man tag...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 853
Senast: doris
·
Ekonomi & Juridik Stallägare där ute, finns det någon/några som skulle kunna dela med sig av vad det ungefär kostar att driva ett stall, både månadsvis...
Svar
7
· Visningar
4 775
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik Alternativt: "Varför kan hästfolk inte stå för sitt ord?" alternativt "Hur kommer det sig att avtal inte behöver hållas i hästvärlden?"...
Svar
14
· Visningar
2 943
Senast: Sammet
·
Hästmänniskan Hejsan Jag ska låna ut min ardennervalack 1-2 år, men vet inte hur en avtal ser ut eller hur man skrivar den. (Jag är dansk och är inte...
Svar
0
· Visningar
1 325
Senast: Asterix
·
Hästmänniskan Hur tänker ni? Är i hästsökartagen, inte ute efter avel utan en tränings/tävlingskamrat. Finns mängder av ston, går säkert 2 på 3...
2
Svar
37
· Visningar
3 955
Senast: stjarnfrugt
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar vari skillnaden ligger? Är medryttare på en häst nu men pga ägarens studier kommer jag kanske att rida den mer än ägaren...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Vad händer om man har sin häst inacorderad i ett stall som senare visar sig vara ej godkänt? Om det är såpass grova fel att det tar lång...
Svar
4
· Visningar
1 433
Hästmänniskan Drömhästen har dykt upp, men det råkar vara en hingst (att kastrera är inte aktuellt). Problemet är bara att köpet hänger på om jag får...
2
Svar
23
· Visningar
5 107
Senast: cerebral
·
Ekonomi & Juridik Jag driver ett litet stall utan ridbana sedan 2006 och vi fick då tillstånd av kommunen att använda en liten, närliggande fotbollsplan...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 147
Senast: Sylvatica
·
Hästmänniskan Som rubriken säger, vilka är de bästa övningarna, gärna som man snabbt och lätt kan göra hemma, gym finns det ingen tid för.
Svar
4
· Visningar
1 756
Senast: kvandi
·
Gnägg Du kommer alltid ha din plats i mitt hjärta!
Svar
0
· Visningar
158
Senast: amiivra
·
Ekonomi & Juridik Måste ni ringa och meddela gårdsägaren när ni ska hälsa på er häst?
2 3
Svar
44
· Visningar
4 526
Senast: Russin8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp