Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Hittade lite bilder hemma hos mina föräldrar, bland annat den som jag använder som profilbild. Den förställer mig som fem-sexåring med...
Svar
19
· Visningar
3 289
Senast: Jannice
·
Anläggning När ni ska byta stall på er häst vad kollar ni på och vad väger tyngst i slutändan? Låt säga att man finner flera stall som är...
Svar
14
· Visningar
1 952
Senast: YorkWann
·
Gnägg Dotterns högsta önskan är att vi ska bada med hästarna i sommar. Svårigheten är ju att veta VAR, så ingen markägare eller andra blir...
Svar
0
· Visningar
819
Senast: Milene
·
Hästmänniskan Varning för en roman. Vi tar lite bakgrundsfakta först: Har just börjat på ett nytt jobb. Det innebär två timmars pendling/dag...
Svar
11
· Visningar
1 611
Ekonomi & Juridik Jag har köpt en "stor" gård. Den har redan i dagsläget inkomster från lokaler på ca 80 000 kr/år + att jag kommer hyra ut stallplatser...
Svar
16
· Visningar
2 570
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik halloj ! Hur många hästar ska/kan de gå på 1 hektar ( sommarbete)? Det ska gärna bli uppätet alltihoppa. Vad är rimligt pris att...
Svar
10
· Visningar
2 118
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hur klarar man av att behålla sina fina välgjorda, lackade naglar i ett stall längre tid än typ 3 sekunder?! Någon på denna jord måste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
11 372
Senast: MaRomer
·
Hästmänniskan Jag har lite svårt med att ta ett beslut i samband vid hästköp och tänkte att buke panelen skulle nog kunna ge mej några bra råd ;)...
Svar
6
· Visningar
1 604
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Skulle ni kunna tänka er att köpa en häst som kan stegra på kommando? Om ja, varför? Om nej, varför? Bläddrande igenom hästnät och såg...
2
Svar
32
· Visningar
3 826
Gnägg För snart ett halvår sedan valde jag att sälja mina hästar då jag verkligen kände att jag inte hade tiden eller orken att fortsätta. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Kilauea
·
Anläggning Det första man gör när man ska bygga om en ladugård är i allmänhet att bila bort foderbord och jämna till golvet. Men jag börjar fundera...
Svar
13
· Visningar
3 510
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Spinoff på tråden om att hitta stallplatser. Hur mycket skulle ni klassa det som "normalt" att flytta? Hur länge har ni haft häst...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 942
Ekonomi & Juridik Hej! Hoppas någon av er har koll :) Jag flyttade till mitt nuvarande stall oktober 2012. Trivs jättebra och hade för avsikt att stå kvar...
Svar
15
· Visningar
2 540
Senast: Listan
·
Hästmänniskan Var häromdagen på ATG kliniken i närmsta stad för att sko vår lilla ömtåliga fullblodsdam. Inne på kliniken stod en skrikig ,men väldigt...
2
Svar
22
· Visningar
4 143
Senast: palle
·
Ekonomi & Juridik de är så att jag har en häst på foder och har bokat en plats på en ridskola till den. jag ska skriva på hyrsavtalet, men så begär...
2
Svar
32
· Visningar
4 703
Senast: ISABEL
·
Ekonomi & Juridik Om man som stallägare tar på sig att ta hand om hyresgästs häst enstaka dagar per månad - hur mycket ska det kosta? Då tänker jag...
Svar
5
· Visningar
1 201
Senast: Blomskan
·
Gnägg Vårt stall håller på att byggas ut och det ska bli två boxar + ett vindskydd, en gigantisk hökammare och äntligen en riktig...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: norrsol
·
Ekonomi & Juridik Jag ska sälja en häst som privatperson. I det färdigskrivna köpekontrakt som jag köpt, står det "Detta kontrakt gäller enligt...
Svar
3
· Visningar
1 338
Senast: Rimfaxe
·
Hästmänniskan Hej hästmänniskor! Har länge gått och funderat på en sak som jag kommer att behöva tackla om några år, och skulle älska om jag fick lite...
Svar
12
· Visningar
2 184
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp