Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

Sv: Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

Har haft ponnyn i fyra olika stall. den stora 2.

april.2006-jan.2008
: Uppstallad på ridskola, flyttade för att varken ponnyn eller jag trivdes, ponnyn blev aggressiv.
jan.2008-april.2009: uppstallad hos en vän, superbra! Ponnyn fick tyvärr fång av de alldeles för bra hagarna.
april.2009-maj.2012: uppstallad hos grannen som hade en fångponny. Bra sällskap! Bra ställe, flyttade hästarna gradvis (hade dem i hagarna som vi hade hemma från vintern) till egna stallet som blev klart efter sommarbetet 2012.
augusti.2012-nuvarande stall hemma!
 
Sv: Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

Stall 1: dec 2007- feb 2009: inackorderad i lösdrift.
Stall 2: feb 2009- nov 2011: stall hos grannen när jag fortfarande bor hemma.
Stall 3: nov 2011- nu: flyttade hemifrån och tog med mig hästarna och har dom hemma.

= 3 stall på 5år.
 
Sv: Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

glömde svara på frågan. Jag skulle dra öronen åt mig om en hade stått mindre än ett år i flera stall på rad, om personen inte hade en bra förklaring till det. Samma sak om jag skulle flytta till ett stall, skulle det visa sig vara hög omsättning på de inhyrda hade jag dragit öronen år mig.
 
Sv: Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

Familjen köpte första hästen 1994 när jag var 5 år och hade stall hemma på gården.

1994-2010 Uppstallade hemma hos mamma och pappa. Flyttade pga att jag och min man skulle flytta till annat boende och jag ville ha hästarna med mig och det fanns stall på gården där vi skulle hyra lägenhet. Hade två ponnyer och en islänning först. När ponnyerna togs bort köpte jag en till islänning.

2010-2012 Uppstallade på gården där vi hyrde lägenhet. Hade med mig mina två islänningar.

2012-nu Köpte egen liten gård med möjlighet att ha hästarna hemma så så fort stallet var klart flyttade vi hem hästarna. Båda islänningarna hann flytta hem men den äldsta togs bort strax efter så har nu köpt en unghäst.

Alltså 3 stall på 19 år sammanlagt. Min 6 åring har bott på 3 ställen sen jag köpte honom 2008 och unghästen har nyligen flyttat hit och behöver aldrig flytta förhoppningsvis. Min gamling som fick tas bort när vi flyttat till vår gård hade alltså bott i 3 stall på 18 år.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

Tror det beror lite på hur många hästar man har. Även om jag hade flyttat mina en gång om året så tror jag inte det hade gjort så mycket för deras del - de är tre stycken så de är redan en flock. De brukar inte gå med andra hästar, utan har egen hage.
Stallet jag står i nu har jag varit i sedan december 2012, stallet innan dess hade jag varit inackorderad i fyra år. Har absolut inga planer på att flytta mina hästar.
 
Sv: Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

Vi har fått flytta några gånger jag och min häst
Stall 1 2008-2009 Stall hemma på gården. Sällskapsponnyn skulle flytta tillbaka hem till ägaren och jag hade egentligen inte tid för två hästar
Stall 2 2009-2010 Fick erbjudande om stallplats där det fanns mycket bättre träningsmöjligheter bla ridhus
Stall 3 Vintern 2011-2012 Säsongsjobbade jag i Åre så hästen fick följa med
Stall 4 Sommaren 2012 Tillbaka till stall 2
Stall 5 Höst 2012-vår 2013 Flytt tillbaka till Åre dock nytt stall
Stall 6 Tillbaka till stall 3 som också är det bästa stallet jag nånsin stått i så här blir vi kvar! :)

Min häst har inte varit speciellt svår att flytta, hon har funnit sig snabbt tillrätta på alla ställen förutom i stall 5 där hon vantrivdes och stallägaren var den elakaste människan jag nånsin mött, man såg lyckan i hästens ögon när vi lastade ur transporten och var tillbaka i gamla stallet igen :)
 
Sv: Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

Första egna hästen skaffade vi 1999, Har hyrt där jag hyr nu sen 2005 å hoppas jag kan fortsätta ett bra tag till :) Funkar så himla bra, passar mig utmärkt.
 
Sv: Hur många gånger tycker ni det är "okej" att byta stall?

*KL*

2005-2013 3 hästar

Häst 1:
Stall 1 05-06
Stall 2 06-07( hästen såldes )

Häst 2:
Stall 2 07-07 (feb-juni)
Stall 3 07-07 (juni-okt)
Stall 4 07-08 (okt-juli 2008)
Stall 5 08-08 (juli-dec)
Stall 6 08-10 (dec 2008-juni 2010)
Stall 7 10-11 ( juni 2010-mars 2011)(hästen avlivades )

Häst 3:
Stall 7 11-12 (mars 2011-jan 2012)
Stall 2 12-

Har blivit mycket flyttande, detta också pga ekonomi-dålig trivsel-hagmöjligheter-träningsmöjligheter.

Samt att jag under årens gång kommit fram till vad jag exakt behöver för att trivas i stallet året om
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
978
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Smurfoff
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Myzan87
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 433
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp