Manikyr i stall?

Sv: Manikyr i stall?

...hoppar in och visar några av de senaste jag haft...på söndag blir det en ny variant...

395621_456593731081465_1671090516_n.jpg


300665_462989563775215_707387752_n.jpg


45199_439302599477245_239387675_n.jpg
 
Sv: Manikyr i stall?

Vilka fina lack och naglar Ni har :). Jag tyckte att det fungerade ganska bra i stallet idag. Dock så borstade jag bara lite och skötte sår så det va inte särskilt hård prövning. Jag hade på handskarna och det kändes bra. Jag fasar för sadla/tränsa och rida med naglarna.

Jag och sambon förlovade oss idag så jag lägger in den bilden så ni kan se hur mina naglar blev :).

 
Senast ändrad:
Sv: Manikyr i stall?

Vad fina de blev :) Lagom långa!
Och grattis till förlovningen :)
Och vilka fina ringar :bump:

När du haft långa naglar ett tag så kommer du tycka det är konstigt om de blir korta igen ;)
Du kommer förmodligen att vänja dig ganska snabbt.
 
Sv: Manikyr i stall?

Nu kan jag inte påstå att jag har långa och vackra naglar, men med tanke på hur mkt jag missköter dem är det konstigt att de håller sig så bra som de gör ;)
Eftersom jag både har häst samt jobbar på ett kraftverk som tekniker, så är det mkt konstigt att de håller öht. Speciellt när jag inte ids måla dem speciellt ofta... visserligen är de lite olika långa eftersom det ofta går av en eller två, men det är något som började hända först när jag köpte häst. Hade jag bara haft stallet eller jobbet hade jag inte haft några problem, men båda delarna gör att någon går av då och då. I perioder då jag sköter dem bättre håller de i regel som förr.

Jag har alltid haft bra nagelkvalitet, om jag bara sköter om dem och håller dem målade samt använder handskar så går de av väldigt sällan, jag får oftast klippa och fila ner dem när de blir för långa. Det värsta i ridningen är att jag oftast slår i ringfingret i framvalvet på sadeln när jag rider och bryter nageln om den är för lång, om det händer nåt så jag gör en undanmanöver med handen. Har brutit flera ggr på det viset, fråga mig inte varför :o
Vill man inte ha nagellack att underhålla så är mitt tips att köpa genomskinligt eller nagelstärkare (ser likadant ut). Då syns ju inte de små flagorna som lätt blir, men nageln är samtidigt mer skyddad än helt utan. Det har varit min räddare senaste åren då min tid för nagelvård är minimal men jag ändå vill ha fina naglar, inte minst när jag väl målar dem :)

Kortfattat är mina tips: Lack i någon form, det stärker nageln. Handskar på i stallet och allt stallarbete. Smörj in dem med nån handkräm, olja eller liknande så att de inte blir spröda och börjar skiva sig - största boven i dramat anser jag vara det eviga handtvättandet folk ägnar sig åt, använd mer handskar så slipper man iaf tvätta sig i onödan under stallpasset.
 
Senast ändrad:
Sv: Manikyr i stall?

Har tyvärr inget bra tips, vill själv kunna klara mig ur stallet med fina naglar men de har inte funkat hittintills... :(
Jag har ganska starka och hårda naglar naturligt och är ganska mån med att ta hand om dem men orkar inte göra något avancerat när jag är i stallet varje dag. Har alltid skyddande baslack och nagelolja.
Provat att ha gele naglar i hopp om att det skulle hålla längre men de funkade inte :arghh:
 
Sv: Manikyr i stall?

Jag kör på handskar. Alltid. Iof är syftet inte att hålla naglarna snygga (jag har kontaktallergi på häst och hö och får utslag om jag har ''öppen'' hud i stallet) men det funkar för mig iallafall! Fast det blir ju lite varmt sommartid, men man får försöka hitta ett par tunna handskar.
 
Sv: Manikyr i stall?

Tack så mycket :).

Jag känner redan att jag vänjer mig mer och mer. Många säger att man är fast när man väl kommer in i det här med att ha längre naglar så vi får väl se hur det går. Jag har inte ridit än, kan tänka mig att det är stor risk att jag bryter en nagel då.
 
Sv: Manikyr i stall?

Nu har jag fixat naglarna. Min fixare kunde laga de som gått av och vi enades om att hålla dom hyfsat korta i fortsättningen ;)
1001367_485976221476549_111527658_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
978
  • Artikel
Dagbok Det börjar bli dags, det är bara att inse att vi inte har så lång tid kvar tillsammans men bara tanken på det är så oerhört tung. Att...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: TeamLundVer
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 216
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp