Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Ska sälja av hästar då de helt enkelt "blivit för många" och jag blivit försämrad i min sjukdom. Men hur gör man?! Jag vill inte att...
Svar
8
· Visningar
1 395
Gnägg Den här videon handlar om Rufián 4 veckor
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Henna
·
Hästmänniskan Alla stall i vår närhet är svindyra, fulla, trånga och halvdags utevistelse. Åker man 4 mil så kommer man ut lite på landet. Där är det...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 951
Senast: Harbor
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte min häst för 2 månader sedan, besiktades u.a och allt var frid och fröjd. Har kunnat rida 3-4v, och nu visade det sig att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 171
Senast: skuggi
·
Anläggning Såhär ligger det till: Jag står i ett stall med 3st hästar uppstallade och 2st på lösdrift. Vi är tre stycken hästägare som nu skall...
2
Svar
36
· Visningar
4 341
Senast: Nielaa
·
Hästmänniskan I juni för 2 år sen uppfylldes min allra högsta dröm när mamma köpte en ponny till mig. Med tårar i ögonen räckte förra ägaren över...
Svar
11
· Visningar
3 019
Senast: Buck
·
Gnägg Dags för en ny tråd! Har du din häst på box eller lösdrift?
53 54 55
Svar
1 092
· Visningar
32 464
Senast: Got2Be
·
Ekonomi & Juridik Har en dröm om att starta en ridsportsbutik. Har bara en liten fundering. Vilken marginal borde man ligga på på produkterna?
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vad skulle ni föredra för underlag vid ett skrittmaskin? Gummimatta Sågspån Ridhusunderlag Gummimatta känns som ett bra alternativ, då...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Jag lasttränande med min häst med longerlina och tyckte jag var noggrann att se till så jag inte höll någon "ring" så att longerlinan...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Cornelia
·
Gnägg Var det fler än jag som blev nyfikna på en annons på en annonssida igår, gällande ett friesersto där priset var satt till 7500? Som...
Svar
7
· Visningar
1 799
Senast: tgd
·
Hästmänniskan Jag är bara några dygn ifrån att köpa en äldre ridskolehäst som jag känt i många år nu. Han kom till "min" ridskola 2007 och hade stått...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 756
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Igår sålde jag min gamla 19åriga trotjänare till ett mysigt hem med promenadridning och mys. Vi var inte längre menade för varandra då...
Svar
19
· Visningar
2 756
Hästmänniskan Frågor som rör prissättning av specifika hästar bör undvikas här, då det är omöjligt att avgöra värde på en häst som man inte ser...
Svar
0
· Visningar
11 495
Senast: ameo
·
  • Låst
Hästmänniskan Tittar runt och provar lite hästar och tycker det är svårt med pris, givetvis har säljaren en bild av vad hästen är värd men som köpare...
Svar
10
· Visningar
1 105
Senast: Freeride
·
Hästmänniskan På asvh's hemsida så står det hur man gör för att registrera ägarbyte och de nämner att de skickar en faktura på ägarbytet, vad kan det...
2
Svar
28
· Visningar
2 982
Senast: Masse
·
Gnägg Hittade det här klippet på youtube, det är någon person som "recenserar" bilder från en slags gymkhanatävling eller vad det nu är...
Svar
6
· Visningar
1 662
Senast: smedsussie
·
Gnägg Jag söker något roligt att skriva till ett gratulationskort som jag ska måla, gärna så att det går att dela på 2 sidor. Det ska vara...
2
Svar
27
· Visningar
33 074
Senast: hier
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 864
Senast: ameo
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Skulle gärna vilja ha era åsikter om vad ni tycker att denna häst skulle vara värd vid försäljning. Lite info om hästen: Sto, 17 år...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp