Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
179
Senast: Jossan_92
·
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Jossan_92
·
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Jossan_92
·
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Jossan_92
·
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Jossan_92
·
Anläggning Jag ska bygga egna boxar med liggande brädor. Min tanke är att man ska ha u-profiler att lägga brädorna i. Men nu till min fråga, är det...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: Karre
·
Gnägg Sitter och drömmer mig bort lite och tittar på annonser på ponnyer. Skulle vilja köpa föl/unghäst och rida/köra in själv som blivande...
Svar
12
· Visningar
1 643
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik För 4 v så kontaktade köparen mig första gången, avtal skickades kort därpå till hen. Via tel så informerades köparen om att hästen...
Svar
11
· Visningar
1 782
Gnägg Titt som tätt, dyker det upp en 'ny medlem' i en ny tråd Ofta är det människor som har haft hästar i många år. Trådarna brukar handla om...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 035
Hästmänniskan Har hamnat i ett litet dilemma ang försäljning av en häst. Behöver få bolla lite tankar med utomstående angående detta, och då är Buke...
2
Svar
34
· Visningar
4 152
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 12 år, är super sugen att skaffa häst! Men är ganska oerfaren har ridit i lite mer än 3 år är det rimligt att...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Ginne
·
Hästmänniskan Hej! Jag tänkte gör en liten rolig tråd, precis som rubriken lyder. Hästvård: 1. Vad har ni i ert stallapotek? 2. Vad använder ni...
Svar
0
· Visningar
1 144
Ekonomi & Juridik Vet att det finns en mängd liknande trådar men har inte hittat någon som passar in just för min situation. Medryttaren ska rida 2 dagar...
Svar
17
· Visningar
3 896
Senast: frittan
·
Hästmänniskan När jag rider får jag efter ett tag problem med att höger ben (knä och ytterdel av foten) domnar. Gissar att det är en nerv som hamnar i...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: AliceZeta
·
Anläggning Har en gräsridbana i hagen som fungerar mycket bra så länge det är torrt. Det är sandjord och väldränerat, men just när det har regnat...
Svar
5
· Visningar
1 132
Anläggning Hej. På vår gård har vi en fd. kolösdrift. Tror ni det skulle gå att göra om till utestall? Tips och idéer? Någon annan som gjort...
2
Svar
30
· Visningar
8 055
Senast: Buck
·
Anläggning Delar av familjen överväger flytt till en mindre gård där ridbanan och hagar ligger ca 50-100 meter från en järnväg, bostadshus och...
Svar
13
· Visningar
1 305
Hästmänniskan Ibland undrar jag, varför det verkar så viktigt inom hästvärlden att tävla. Fast jag inte ens har egen häst är det ett himla tjat av...
2
Svar
28
· Visningar
2 392
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Har haft en del funderingar kring det här med regler och lagar kring hästar och hästhållning. Vad är det egentligen som gäller enligt...
Svar
11
· Visningar
3 093
Senast: mackan
·
Anläggning Det börjar bli dags att boka halm till vintern. :) Det finns ju många olika sorters halm. Havre, vete, råg.. Vad finns det för...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp