Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Hej! Letar efter häst nu och har sett att det står "Säljes för kunds räkning" på många annonser. Vad menas med det?
Svar
3
· Visningar
1 477
Gnägg Är det någon annan än jag som sett detta? Under "medryttare finnes" har det, likt svampar ur jorden, ploppat upp annonser fyllda med...
Svar
19
· Visningar
1 745
Senast: Lazer09
·
Ekonomi & Juridik Kan man förhandla bort att inte få lämna tillbaka hästen vid ett dolt fel i köpeavtalet? Om man hittar ett dolt fel på hästen och vill...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Tiva
·
Hästmänniskan Är det någon här som gått ridlärar utbildningen på Vreta? Är så sugen på att göra de, vill ni berätta lite? Om allt :D
Svar
0
· Visningar
660
Anläggning Snart är det dags för kyla och is. Vi har en nybyggd lösdrift och jag vet inte riktigt vad jag ska välja för vattenlösning under...
Svar
19
· Visningar
3 660
Senast: Serendephis
·
Anläggning Behövs det något särskilt tillstånd eller liknande för att köpa loss en bit åker från en bonde? Jag är privatperson och vill bara köpa...
Svar
10
· Visningar
4 197
Senast: Rolle
·
Anläggning Jag har lite funderingar på att fixa en lösdrift i ena hagen, men jag har själv ingen erfarenhet av lösdrifter sådär så jag tänkte fråga...
2
Svar
20
· Visningar
2 288
Senast: MattiZ
·
Gnägg Vi bor i en liten by med grusväg, ca 75 personer i byn långt ute på landet, området är en jordbruksbygd. Nu undrar jag? Bör jag ta bort...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 741
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan Hej . Hoppas att ni har lust att dela med er av era egna erfarenheter om ridhus. Vi (företaget) har funderingar på att bygga ett ridhus...
Svar
7
· Visningar
2 511
Senast: Matro
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 626
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Jag har gått och funderat på detta med foderhäst en tid nu. Väntar på den ultimata dealen- där jag på något...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 887
Senast: Myzan87
·
Gnägg Hej alla kloka bukefalister. Nu behöver jag era kloka ord och råd. Jag har kärat ner mig i en unghäst som jag gärna vill köpa...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Senast: Trissa
·
C
Anläggning Hej hej! Har hittat en fodergrind på http://www.feed-x.se Beskrivningen lyder: "Tack vare att timern är mekanisk slipper man...
Svar
17
· Visningar
5 841
Senast: HannaZ
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har precis skaffat medryttare till min häst. Och nu har jag skrivit ihop ett avtal, som jag ska ha. Tänkte bar fråga om ni kunde...
Svar
17
· Visningar
10 747
Senast: Linnea F
·
Hästmänniskan Förra söndagen, alltså drygt en vecka sen, blev jag ganska rejält trampad på foten av herr häst. Det var dock mitt på ovansidan foten så...
Svar
3
· Visningar
2 499
Senast: ancan
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa FA-skattsedel. Jag kommer förmodligen mest att använda den för att kunna fakturera när jag håller föredrag...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: svea
·
Anläggning Ska inreda ridhuset och vill ha tips som gör ridhuset till det lilla extra. Har kommit över biostolar som kommer vara längs ena...
Svar
16
· Visningar
4 095
Senast: Matro
·
Ekonomi & Juridik Jag har lagt handpenning på ett icke-avvant föl. Jag är inte alls rädd säljaren säljer till någon annan och säljaren har ingen panik få...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 325
B
Hästmänniskan Hej, jag har tittat på en annons jätte länge och är sugen på att åka och kolla på hästen. Han är 6 år men som tyvärr är triangelmärkt...
Svar
15
· Visningar
4 845
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik Stallet drivs som företag. Hyresgäst blir uppsagd innan ens kontraktet skrivs på av ägaren. Vad är det som gäller rent juridiskt för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 708
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp