Hästköps tankar.

Det är inte tillåtet att överlåta/sälja häst utan pass. För att få pass måste hästen vara ID-märkt.

En seriösa transportfirma tar inte emot hästen om den inte fyller lagkraven (det är krav på pass för att få transportera). Och vem vill skicka sin häst med en oseriös firma?!

De senaste två åren har det varit två olika firmor (seriösa, välkända och stora i Sverige) som har hämtat häst här. Ingen av dem har brytt sig det minsta om passet.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 895
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 690
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp