Hästskit på landsbygd

Det blir mycket vid ett stall om man inte tar bort det vart efter.
Och det som ser ut som att det regnar bort regnar ner i bärlagret där man INTE vill ha organiskt material.
Fast näe, alla hästar skiter ju inte direkt jämt och ständigt på samma ställe utanför stallet. Jag har stått i stora stall där många red ut och näe, det är inte mycket mera skit på dom vägarna än vad det är där jag står nu där det är väldigt få hästar. Fast klart, har man bara en väg att rida på och det är många hästar i stallet så ja jo, då kanske det kan bli en del.
 
Fast näe, alla hästar skiter ju inte direkt jämt och ständigt på samma ställe utanför stallet. Jag har stått i stora stall där många red ut och näe, det är inte mycket mera skit på dom vägarna än vad det är där jag står nu där det är väldigt få hästar. Fast klart, har man bara en väg att rida på och det är många hästar i stallet så ja jo, då kanske det kan bli en del.
Du ser inte skiten.
Den rinner som jag tidigare skrev ner i bärlagret på vägen där den ställer till med skada.
 
Det blir mycket vid ett stall om man inte tar bort det vart efter.
Och det som ser ut som att det regnar bort regnar ner i bärlagret där man INTE vill ha organiskt material.
Fast näe, alla hästar skiter ju inte direkt jämt och ständigt på samma ställe utanför stallet. Jag har stått i stora stall där många red ut och näe, det är inte mycket mera skit på dom vägarna än vad det är där jag står nu där det är väldigt få hästar. Fast klart, har man bara en väg att rida på och det är många hästar i stallet så ja jo, då kanske det kan bli en del.
 
Jag har några mobila färistar (lyfter dem med pallgafflar o frontlastare) av gammal järnvägsräls.
De åker ut så fort snön försvinner och tack vare dem så slipper vi oönskad gödsling på våra vägar.
Det funkar tack vara att fastigheten ligger bredvid en mosse, å och sjö. Så att man inte kan passera bredvid ristarna.
 
Jag rider egentligen bara på två olika sorters vägar, antingen en rid/travslinga där jag inte plockar bort och sedan på en asfaltsväg i ett bostadsområde och där sparkar jag alltid ned i skiten i diket. Tyvärr gör inte alla det och det ser väldigt illa ut tycker jag, speciellt när det ligger skit bara meter från någons utfart.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 702
Senast: kolblakkur
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 267
Senast: Liran
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 399
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp