Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har inte så gott om pengar och behöver det jag har till annat. Men samtidigt vill jag så himla gärna lära mig mer om hästar! Jag är...
Svar
12
· Visningar
1 741
Senast: Petronilla
·
Hästmänniskan Hej allesammans! Jag har funderat på att göra en kombinerad språk-och hästresa och behöver lite tips. Jag skulle vilja åka till ett...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: troxel
·
Anläggning Någon som har tips på var man kan hitta en billig markduk till ridbana? Vi har inga som helst stenar i marken, utan bara väldränerad...
Svar
0
· Visningar
864
Anläggning Hej Vill ta hem hästen, och ska i samband med det köpa en till. Har ledsnat helt på att stå inackorderad. Vart får man reda på vad som...
Svar
7
· Visningar
1 886
Senast: Manji
·
Anläggning Jag såg precis på blocket att där fanns vindnät på rulle för ett överkomligt pris. Jag har länge varit nyfiken på dessa nät. Någon...
Svar
6
· Visningar
4 817
Hästmänniskan Jag har ramlat av min häst och slagit sönder mitt knä och måste vara sjukskriven i minst 3 månader. Båda mina hästar är unga och därför...
2
Svar
37
· Visningar
3 840
Senast: aglaonema
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag ska förmodligen inom några år ta över mina föräldrars ena gård, och funderar för fullt på vilken verksamhet man skulle kunna ha...
Svar
11
· Visningar
2 133
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Om det har sagts muntligt vad gäller? Vi har flyttat till ny gård där plattan inte är tömd. Vi sa åt dom å dom hävdar att det kom vi...
Svar
16
· Visningar
2 109
Hästmänniskan Mitt stall ligger på en sådan plats att jag måste ta mig ut på "stora vägen" för att komma vidare till bra ridvägar. Beroende på vart...
Svar
10
· Visningar
1 868
Senast: Manji
·
Ekonomi & Juridik Mitt ena sto förlorade sitt föl för en månad sen. Vi mjölkade ur och hade koll på juvret men märkte att ena delen var lite sämre. En dag...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 869
Senast: Narcissa
·
Anläggning Jag behöver hjälp att tänka! Vi flyttade till en liten hästgård i början av året. Det befintliga stallet är litet(!!) och gammalt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
25 758
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Förra veckan följde jag diskussionen som var i sociala medier med följd av artikeln "”Utseendehetsen sprids i ridsporten” som bloggaren...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 999
Senast: Reville
·
Ekonomi & Juridik Jag har en häst som av olika skäl lämnade ut på foder i februari i år. Innan han åkte så veterinärbesiktigades han UA. De gånger jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 814
Senast: fio
·
Hästmänniskan Frisk inriden häst, 3 år, 30 000:-, Veterinärbesiktigad. Import. Inte försäkrad innan, försäkringsbolag säger ok till ny försäkring men...
2
Svar
29
· Visningar
3 017
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Börjar i nian nu så det är dags att välja gymnasium. Det står emellan, vanlig teknisk eller natur. Men jag är dock väldigt sugen...
Svar
8
· Visningar
1 320
Senast: Flixon
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 558
Hästmänniskan Jag är lite inne i en period att skaffa åt mig lite fler bra att ha körkortsbehörigheter. Jag har utökat B nu, ska ta A i höst, tanken...
Svar
4
· Visningar
1 640
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Jisses säger jag bara, snart går jag in i väggen på hästfronten. Jag är så trött på att behöva rida min häst, ser sällan fram emot det...
2
Svar
21
· Visningar
2 652
Senast: Marita73
·
Gnägg Hej! Som rubriken lyder hade jag en fundering angående hästgödsel. Håller på att planera stallet till två hästar och har kommit fram...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag funderar på att köpa ett hus som ligger mellan Nybro och Mönsterås. Via hitta.se såg jag att det finns ett antal ridklubbar i...
Svar
15
· Visningar
2 501
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp