Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker ju lite så att folk verkar anta mycket. Bara för att man köper "märkesgrejer" så betyder inte det att man vill verka vara något, eller känner av någon prylhets och utseendefixering. Utan det kan vara så helt enkelt att märkesgrejerna faktiskt har en bättre hållbarhet, dom har en bättre passform. Sen tycker jag mycket är onödigt dyrt. Jag har aldrig sparat så mycket pengar som när jag har köpt dyrare märken, det betyder att jag sällan behöver köpa nytt. Får panik på billiga ridbyxor som tappar formen efter ett par gångers användning, som inte sitter bra. Detsamma gäller tröjor och skor osv.
Även när det gäller sakerna till hästen så är det bättre hållbarhet och passform på dom dyrare grejerna, tyvärr. Men jag tjänade mycket mera på att köpa ett dyrt märkestäcke en gång en att köpa flera billiga. Givetvis beror det på vad hästen går i för flock osv, förstår att folk inte lägger dyra pengar på sådant om hästarna i hagen biter sönder täckena.
Det enda jag egentligen köpte billigt var boots att ha i hagen och sedan köpte jag en stübbensadel vilket fick många att titta lite snett på mig. Men jag tycker att dom har bra kvalité och är sköna att rida i plus att dom passade hästen bra. Nu efter många år ser sadeln ändå ut som ny och då väldigt använd, både i skogen och på banan.
Tyvärr är det dyrt med bra grejer inom ridsporten, dock så tjänar man faktiskt på att köpa det. Tycker jag iallafall. Även tex om det är rea på grejerna är ju allt svindyrt tycker jag.
Hur många är det som tycker så? Tycker det låter helt absurt, för ska man gå efter det finns det nästan ingen vuxen ryttare som är "lagom" för sin häst.Och angående "vikthetsen". Jag vet folk som tycker att man är för stor för grova, maxade D-ponnyer när man är 150 cm/40 kg. För stor för C-ponnyer när man är 140 cm/30 kg osv. Och för stor för "normala" (165 cm) storhästar när man är 160 cm/55 kg.
Det håller jag inte riktigt med om. Märkeskläderna har en helt annan kvalité än dom billiga när det gäller passformen. Sen finns ju alltid måndagsexemplar som går sönder efter första användningen men så är det ju inom allt. Jag har testat så många olika märken och dom billiga går ju visserligen inte sönder men dom sitter inte särskilt bra heller efter ett par användningar. Det är där som jag tycker man märker skillnaden i materialet.Jag tycker inte att det finns något att välja på, utan det är samma utbud och framför allt tycker jag INTE att man kan sätta likhetstecken mellan "märkeskläder" och bra kvalité. Utan snarare att folk går på reklam och att vissa märken är otroligt populära och får betala för "märket" inte att det är bra kvalité.
Det håller jag inte riktigt med om. Märkeskläderna har en helt annan kvalité än dom billiga när det gäller passformen. Sen finns ju alltid måndagsexemplar som går sönder efter första användningen men så är det ju inom allt. Jag har testat så många olika märken och dom billiga går ju visserligen inte sönder men dom sitter inte särskilt bra heller efter ett par användningar. Det är där som jag tycker man märker skillnaden i materialet.
Sen är det såklart att dom har höga priser för att folk helt enkelt betalar det ändå, men dom sitter så mycket bättre tycker jag att det faktiskt får vara värt det, att köpa dom på rean även om dom ofta kostar snäppet över 1000kr även där ofta. Kan också ha att göra med att jag får smått panik över byxor som tappar formen, ridbyxor ska enligt mej sitta stadigt.
Ja när det handlar om barn/ unga tonåringar då måste ju föräldrarna vara en stor del. För det måste ju vara dom som betalar.Jag tror som någon tidigare nämnt att föräldrarna direkt/indirekt ligger bakom en stor del.
Måste man köpa just de där dyra micklemtränset? Nej.
Men om ungen tjatar och gråter och håller på? Låt ungen betala det själv, med egna pengar.
Om inte ungen har några pengar? Synd. Då får väl ungen skaffa extrajobb/spara ihop pengarna. Eller hålla till godo med de träns som finns hemma.
Krasst exempel, men många föräldrar behöver nog dalta mindre och vara mer konsekventa.
Ja jag tror det också.Ja när det handlar om barn/ unga tonåringar då måste ju föräldrarna vara en stor del. För det måste ju vara dom som betalar.