Trots min ålder på snart 19 år gammal så håller jag med helt. Brukar inte vara helt populärt bland min åldersgrupp att faktiskt tycka så
Reagerade en sak när jag läste en blogg häromdagen/veckan där detta ämne togs upp (kommer inte ihåg vilken blogg det var dock). Det var att unga tjejer med bloggar som visar upp sig (i tex bikini) och bygger ett varumärke med sponsorer och samarbeten har girlpower. Tycker det är lite sorgligt att det är detta som ses som just girlpowe; fräscht sminkad, vältränad kropp, snygga kläder och ha som mål att bo i stockholm/göteborg och dricka drinkar varje helg. Ja jag tycker att det är upp till varje person att avgöra vad de vill göra med sin blogg och sitt liv men nu verkar det som för att vara
någon eller för att ha just girlpower så
måste man vara på detta sättet. Jag som trivs i mina mjukisbyxor, bor i en liiiiten ort med 2000 invånare och verkligen inte vill flytta för jag trivs superbra, kan inte jag har girlpower? Går det inte ha girlpower på ett annat sätt?
Sen tycker jag inte att tjejer ska dölja sig mer än killar, den sexuella anspelningen man har i reklamer osv för att locka kvinnor tycker jag inte heller är bra på något sätt men nu är det ju inte det som diskussionen handlar om.