Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Dressyr Jag undrar om det är någon som vet vart jag kan få tag på dressyrprogrammen för LD:3 år 1992, och Lc:1 från 2003 det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
1 161
Senast: alexandra_
·
A
Dressyr hade en konstig dröm höromdan om att nån träna till ett nytt dressyrprogram lr nåt och hela programet handla i princip bara om detta...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Ylva
·
Dressyr Jag klämde och kände på en sådan i Falsterbo och tyckte de verkade himla sköna! De var också höga i fram och hade cutback. De är ju så...
Svar
6
· Visningar
3 306
Senast: Lavinia
·
N
Dressyr Hej!! Vad för sorts egenskaper letar ni efter när ni ska köpa en tävlingshäst inom dressyren? Och då pratar vi inte om L:C, L:B utan...
2
Svar
28
· Visningar
5 831
Senast: lill_flesky
·
V
Dressyr Det var det bästa och vackraste jag nånsin sett. Alla rörelser var underbara, vilket flyt, vilka övergångar, jaa, jag saknar ord...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 008
Senast: Zora
·
S
Dressyr Får man rida lätt där i LC:2 och LC:1 2003?? Det r ju där ¨på diagonalen man ska ha mellantrav... Jag har inte dressyrprogramboken så...
Svar
2
· Visningar
803
·
Dressyr Får man sätta fast sin nummerlapp på schabraket om man tävlar lokal dressyr????
Svar
3
· Visningar
1 592
·
T
Dressyr Har tänkt att starta min 4-åring i en LC 1. Har dock inte varit ute på ett par år, så nu undrar jag lite över hur det fungerar med...
Svar
1
· Visningar
873
·
D
Dressyr Usch.. det var illa.. jag gick på en ridskola i ett par år, skulle sen tävla för dem i ponnyallsvenskan i dressyr.. men men.. ägaren...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: suisyola
·
Dressyr nån som vet vilket program som man rider då? Eller vilken klass alla fall. Typ Lc Lb eller så?
Svar
6
· Visningar
956
Senast: Casteloro
·
Dressyr Har funderat lite krig doping och så... Gör man dopingtester på hästarna på lite lägre nivå? Syftar nu på YR/junior EM och så?? (m.a.o...
2
Svar
22
· Visningar
2 496
Senast: eyz
·
A
Dressyr Hur många skrittsteg ska man göra i ett korrekt "enkelt galoppombyte" vid tävling? Är det lika många skrittsteg i de enkla bytena i lätt...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: Guatemala
·
L
Dressyr Måste de ha kandar och så när de tävlar i os brink och dom? Fattar inte ANNARS varför de har det deras hästar borde ju vara så pass...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: cassina
·
B
Dressyr Hej! vet någon hur länge man får tävla b-ponny i dressyr?
Svar
3
· Visningar
831
Senast: AraSlei
·
N
Dressyr Sådär då var det gjort! Vi var iväg på en lokal dressyrtävling igår. S skötte sig fint. Även om vi nu inte var klara eg för att tävla...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Niklasson
·
Dressyr Är det bara jag som förundras över att en majoritet av ekipagen inte håller rätt takt? I piafferna är det vanligt att hästarna går i...
Svar
14
· Visningar
1 570
Senast: lill_flesky
·
Dressyr Jag vill lära mig allt om hur man bär sig åt för att tömköra hästen! Dvs inverkande tömkörning, inte bara gå bakom och styra ;) Idag...
2
Svar
22
· Visningar
5 695
Senast: Agrundvig
·
A
Dressyr Hur skiljer sig LA:1 2003 ifrån LA:1 2000. Jag hittar inga skillnader i själva programmet. Är det bära koeffecienten på sisten som är...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Lorelie
·
S
Dressyr :confused: :confused: :confused: enligt nästan alla som provridit min häst så har han för stor trav... de flesta letar efter en...
Svar
15
· Visningar
1 691
Senast: Dajm
·
Dressyr Schabrak/vojlock/padd Måste man ha schabrak eller vojlock på tävling? Får man ha en tjock ullpadd som formar sig efter sadeln på ena...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lorelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka