Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Skulle vara kul att igen veta hur det går med allas ettåringar hemma nu när betet är slut och hästarna ska igång igen... Våra två...
Svar
1
· Visningar
1 633
Senast: Salandge
·
S
Hoppning Jag tycker det är kul att hoppa, (men hoppar max 70 cm på bana, har någon gång provat ett enstaka hinder på ca 80 cm). Det spelar ingen...
Svar
11
· Visningar
2 138
Senast: Janni
·
  • Låst
Hoppning jag ska ev. tävla i hoppning i vår, med en c-ponny. behöver tips vad jag behövertänka på. :banana:
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: Snuffsan
·
T
Trav Var för någon vecka sedan på en travbana och kollade på varmblodstrav. Det som förvånade mig var att samtliga hästar som vann såg halta...
Svar
9
· Visningar
2 231
Senast: Jen80
·
Distans Kom o tänka på en sak...när man pulsar i förbesikningen... Om hästen har 60 eller över i puls då...blir man utesluten direkt då...
Svar
11
· Visningar
2 120
Senast: daysi
·
P
Hoppning Läste tråden av Gunvor och alla inlägg. Man kan konstarera att många sett dålig ridning och mkt användane av spö mm på tävlingar och då...
Svar
10
· Visningar
2 161
Senast: veronican
·
B
Trav Är en amatör som vill ställa ett par frågor. Jag ska starta eget, inkörning av unghästar, har stor erfarenhet av det. Jobbat som...
Svar
16
· Visningar
3 463
D
Distans Jag är ännu helt oerfaren inom distans, men funderar starkt på att börja, så lite frågor får ni stå ut med :p Vid ridning av en CR på...
Svar
11
· Visningar
4 887
A
Islandshäst I t ex vm-tråden (tror jag det var) berättade Djurjouren om att många av hästarna var någon ynka liten grad/ halvgrad halt. Har sett en...
Svar
14
· Visningar
3 357
Senast: iller
·
J
Islandshäst Har börjat rida "dressyr"med hjälp av en instuktör, för att få Pållan att börja bära sig bättre och för att jag ska få hjälp med sitsen...
Svar
18
· Visningar
2 766
Trav Min lilla stjärnponny ska vara med!!! :) Fast jag är egentligen mest nyfiken på vilka av er jag har chans/riskerar att snubbla över på...
Svar
9
· Visningar
1 908
Senast: ameo
·
Hoppning Jag vet att distrikten har olika regler men är det någon som vet... Vi rider fyra, en junior i div. II. Är det tillåtet att låta...
Svar
5
· Visningar
1 554
Senast: trazel
·
R
Svar
0
· Visningar
1 434
Senast: Rianimare
·
S
Övr. Grenar någon mer än jag som ska dit? har två hästar från stallet som startar i klampenborg maraton :)
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: shady
·
Western Har funderat lite, har aldrig förr haft en westernsadel och vet itne hur de bör ligga för att ligga bra. Nu då vi ska få hem vår nya...
Svar
6
· Visningar
11 464
Senast: Natural
·
G
Distans Har läst lite olika åsikter om hurvida hästen ska få kraftfoder eller ej när man tävlar. Brukar ni ge era hästar kraftfoder som vanligt...
Svar
11
· Visningar
2 359
C
Islandshäst Hej! Jag är ny på forumet och behöver era erfarna och kloka råd. Funderar på att köpa ett islandssto (-94) som är utdömd pga spatt. Ja...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 018
Senast: tulla
·
Distans Hej! Här har ni en islandsryttare som har en liten undring: Hur många av er rider bomlöst? Har hört att det visst är ganska vanligt inom...
Svar
5
· Visningar
2 785
Senast: skuggi
·
M
Western Min tränare tycker att det är dags att jag och min häst börjar att känna oss för med stång (typ Greg Darnell). Min häst har väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 533
Senast: Mayara
·
I
Körning Dum fråga kanske :o men jag måste veta... Om man ska köra häst med rockard, vilken slags sele ska man ha? Är det vanlig travsele? Vad...
Svar
8
· Visningar
2 140
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama