Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Skulle vilja få min häst att gå i en rundare form än vad han gör när tömmarna löper direkt från bettet, genom ringarna till min hand...
Svar
6
· Visningar
2 543
Senast: malumbub
·
Körning Hur pass tungt kan en häst dra med en travsele?
2
Svar
21
· Visningar
3 953
A
Körning Hej! Jag har just upptäckt tjusningen med att köra min häst, än så länge tömkör jag bara men ser fram emot att få åka vagn bakom pollen...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: martina
·
Körning Läste i ett inlägg att en loksele inte är byggd på samma sätt som en bröstsele och att bogarna därför blir friare, stämmer det? Jag är...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: lul
·
Körning Ska köpa sele och tänkte börja med att kolla på bl a travsele. VAD är en bra travsele? VAD ska jag titta efter? VAD ska jag akta mig...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: martina
·
Körning Måste man ha svängel på en rockard? (tror det är en sådan iaf, det är två hjul och säte för 2)
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: alisson
·
J
Körning Ni som har hästar som är BRA på att backa rakt, i vinkel, in/ut genom port osv hur har ni tränat på det? Backat, backat, backat eller...
Svar
3
· Visningar
1 069
·
M
Körning hej! innan var jag inne på en sida som hade billiga bakselar men då min dator har kraschat så har jag inte varit ute på internet på...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: MeAndMyBABY
·
T
Körning Hej!! Har fundering på att leja min gubbe att bygga en rockard el. sulky till min fjording..... Är det nån som har en bra ritning till...
Svar
3
· Visningar
2 385
Senast: kaffekart
·
S
Körning Har inte kört min shettis så mycket. Köpte honom för ca 2 månader sen och innan det hade han bara stått i en hage i 2 år. Innan det var...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: EmblaAsk
·
J
Körning Mitt varmblods sto blev inkörd problemfritt som 11/2 åring enl förra ägarna. Hon är inte startad el ens tränad för trav, bara inkörd...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: EmblaAsk
·
Körning I helgen (3-4/7) ska jag vara med på en tävling som heter Hästrallyt, det är 6 mil på 2 dagar med delprov efter sträckan (typ precision...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: miamiamia
·
Körning Är det någon här som har erfarenhet av att köra med föl vid sidan? Positiva och negativa komentarer, vad ska man tänka på osv. Har ni i...
Svar
8
· Visningar
1 850
Senast: Welsh
·
Körning Någon som vet var man kan finna ett sådant?
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Qvip
·
Körning Är den värd sina pengar? Finns det någon här som kör med Tärnsjös ponnysele? Ska tillägga att jag har en A-ponny. De andra som jag kikat...
Svar
5
· Visningar
2 103
Senast: Qvip
·
Körning Finns det någon som skulle kunna förklara hur en slaggjord ska sitta och framförallt hur hårt? Har aldrig tidigare använt en sådan och...
Svar
3
· Visningar
1 800
Senast: Sisse
·
N
Körning ..av travsele och bröstsele?? Jag har en rättså tung rockard med bilhjul och det är en shirehäst som ska dra den. Jag har en travsele...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: _L_
·
Körning När är det lämpligt att påbörja en inkörning? Har hört från vissa håll att starta med rockard/sulky el likn redan vid 1.5 års ålder...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: Dragonfruit_
·
Svar
3
· Visningar
969
Senast: kicki71
·
Körning Nu har lillhingsten varit i vagn 6 ggr och det fungerar utmärkt. :D Det går att ensam köra en liten runda i skogen i skritt och trav...
Svar
6
· Visningar
1 415
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka