Dra rockard med travsele!

kan ett helt land ha som tradition att ploga med bröstsele kan det väl inte vara så farligt att dra något med hjul oavsett tyngd. Tyskland har den traditionen, även ungern. som är ett stort hästland.

Det finns kanonbra travdäcklar nu, de börjar lära sig det där oxå :)
Och jag måste även säga emot dig vad gäller kvalite på travselar, de är i många fall bättre än de selarna man kan köpa för under 10000 kr lappen. de är gjorda för att hålla i 20 år eller mera, desutom är travselar ofta väldigt välskötta, smorda varje dag etc. så jag har bara bättre erfarenheter av travselar än bröstselar, men kanske för att jag inte har råd att köpa en 15000 kronors gigg/bröstsele? Man får väl vad man man pröjsar för. enda skillnaden att en bra sele på travet kostar aldrig mer än ca 7000 kr ny.

Du borde checka in blocken, du kan se på hemsidor som säljer speedcarts.

/jenny

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 268
Senast: Derivata
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka